Gå til innhold

Etter nok en skuffende kafesjokoladekake har jeg tatt saken i egne hender.....

Anbefalte innlegg

Startet opp et lite prosjekt her for en stund siden. "Hvor har dem kick ass sjokoladekake" Jeg er ute etter en cafe, ikke Deli de Luca etc...

Dette viste seg å være vrient, da maaaaaange steder neglisjerer en såpass viktig ting som sjokoladekake. Det finnes kjipe brownies og sjokokake i bøtter og spann der ute mens menyene er nedlasset av jåleretter av alle slag.

SKUFFA!!!!!!!!

Så nå baker jeg sjokoladekake selv. Men er det noen som har en oppskrift som er til å dø for, legg den inn her. Innsender vil bli sendt gode tanker i bøtter og spann:)

Fortsetter under...

Kan desverre ikke hjelpe deg med oppskrift:-(

Sjekk ut kokeboka-forumet, kanskje det finnes noe godt der?

Så ei oppskrift på gulrotkake på skravlesiden i sist uke og endte opp med å lage 2 stk. Den var bare kjempegod :o)

Nope, mulig jeg hørtes litt sofistikert ut i kakeverden men baker jeg her hjemme blir det ofte langpanne sjokoladekake. Har du en kick ass oppskrift så kom med den. Sitt ikke og rug på slikt....... ;)

Jeg kunne særlig tenkt meg en sånn som man lager i rund form, litt høy,safting(tenne løper i vann) med fler lag med glasur inni......åh....ser for meg en de hadde på En cafe i hjembyen min......

Cafe Feyer i Larvik på 90tallet....sukk, de hadde sjokoladekake til å dø for.....

Annonse

Bak på en Freia Bakepulver-boks for noen år siden stor ei helt fantastisk sjokoladekake(langpanne) oppskrift, men den klarte jeg selvfølgelig å kaste da boksen var tom. Noen som har denne? Skulle gjerne hatt den. Er elendig på sjokoladekake!

ååååååååååååååå

ikke snakk om oreo dream!! jeg var på bim treff på peppes i går og sikla etter den kaka, men jeg var så sårlig at jeg måtte gå hjem før dessert....!!!!!!!!!!!

og nå tenker jeg bare på den...her jeg ligger i sofaen og er syk..

kanskje jeg orker lage kake, men første pri er midda..sheperd's pie - ELSKER DET det burde dere prøve, perfekt barnemat også!! (når de har begynt spise ordentlig mat altså :))

Detter er langpannesjokoladekake, men både saftig og luftig! Har fått kjempemasse skryt for den.

400 g smør

8 ss kakao blandes og kokes sammen med

4 1/2 dl vann

9 dl sukker

9 dl hvetemel

1 ts salt

2 ts natron røres ut i

2 1/2 dl rømme

4 egg

Stekes på 180-200 grader i 30-40 min

Glasur lager jeg på frihånd...

Lykke til:)

Må bare fortelle at den sjokoladekaka på Peppes har seks(tror det var seks) lag med forskjellige lyse og mørke sjokolader også serveres den med vaniljeis;) å gud, den er så god!! mmmmmmmmmm.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...