Gjest Skrevet 31. august 2006 #1 Del Skrevet 31. august 2006 Er det noen som vet om en krem som "hjelper/smører" så strekkmerkene holder seg borte? Regner med at de kommer og har ikke funnet krem som funker.. noen forslag??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snartmammapåny Skrevet 31. august 2006 #2 Del Skrevet 31. august 2006 jeg har fått anbefalt weleda svangerskapsolje. Den selges på nettet(bim-shoppen) og på noen helsekostbutikker. VEt jo ikke om den virker ennda, men jeg skal iallefall gjøre et tappert forsøk;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
en liten i magen Skrevet 31. august 2006 #3 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg brukte en veldig fet krem fra body shop i mitt forrige svangerskap, fungerte veldig godt!! (Husker ikke helt namnet på den, men de vet det der) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vannmann 76 Skrevet 31. august 2006 #4 Del Skrevet 31. august 2006 Brukte den også Det er Cocoa butter moisturing stick. Fikk ingen strekkmerker, skal bruke den dette svangerskapet også. Dersom alt går bra:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. august 2006 #5 Del Skrevet 31. august 2006 jeg og bruker den og huden er vakker, myk og elastisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. august 2006 #6 Del Skrevet 31. august 2006 Jeg brukte hvetekimolje forrige svangerskap. Fikk ikke et eneste strekkmerke på magen. Fåes på apotek. PS: Husk å smøre puppa også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skilpadden Skrevet 31. august 2006 #7 Del Skrevet 31. august 2006 jeg brukte en kjempedyr olje fra Clarins og babyolje. Hjalp ikke en dritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mizzchris Skrevet 31. august 2006 #8 Del Skrevet 31. august 2006 ikke for å ødelegge gleden dere har fått fra forskjellige kremer,oljer osv. men man kan ikke gjøre noe for å unngå strekkmerker, man kan bare bedre de, for at de ikke skal bli illrøde, og sprekke forskjellige veier, strekkmerker er hormonellt og kommer innenfra huden, det innerste laget, kremer og oljer klarer bare å helbrede det ytterste hudlaget;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. september 2006 #9 Del Skrevet 1. september 2006 takk for hjelpa.. skal prøve den kremen fra body shop.. Jeg håper det beste!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lolita<3prins&prinsesse Skrevet 1. september 2006 #10 Del Skrevet 1. september 2006 Jeg spiser nattlysolje og omega-3 for å "smøre" litt fra innsiden i tillegg til at jeg skal kjøpe den kremen fra Body Shop. Det er jo verdt et forsøk!=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #11 Del Skrevet 1. september 2006 jeg brukte hvetekimsolje ved forrige svangerskap - fikk ikke et eneste strekkmerke.... men glemte puppene.....og der fikk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. september 2006 #12 Del Skrevet 1. september 2006 Hmm..jeg har prøvd det meste...smurt og smurt.. Men strekkmerkene kom uansett hva jeg gjorde.. Har nok med arv, anlegg og hudtype og gjøre.. Men det gjør uansett huden godt å smøre.. Men det hjelper lite for å forebygge...strekkmerker er en av naturens urettferdige tilfeldigheter..noen får dem..mens andre slipper billig unna. De som fikk strekkmerker i tenårene under puberteten må regne med å få litt under svangerskapet også.. En trøst er at de blekner med tida..jeg fikk mye strekkmerker med nr 1...men ble ikke noe værre etter jeg fikk nr 2...tyder på at huda er ferdig strekt...de synes ikke så godt lengre.. HELDIGVIS!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. september 2006 #13 Del Skrevet 1. september 2006 Strekkmerker kommer av a underhuden sprekker og kan derfor ikke unngås ved å smører seg med krem. Der er derfor dumt å bruke penger på å kjøpe dyrer kremer for å motvirke strekkmerker. Beste råd er å ha jevn vektøkning gennem svangerskapet og unngå kraftig hopp i vekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå