Gå til innhold

Noen erfarne som kan svare på dette?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg tror jeg trenger et svar, dersom noen av dere erfarne kan hjelpe meg? Jeg er nå 7 dager over min ikm ut fra min vanlige syklus på 27 dager. Jeg har testet morgenurin, senest onsdag morgen, og fått negativ test hver gang. Allikevel kommer ikke mensen - og jeg er forsinket for første gang i hele mitt liv!

I følge mannen i mitt liv er jeg en emosjonell berg- og dalbane for tiden, jeg tar lett til tårene og blir fort både sint og sur og glad. I tillegg har jeg ømme bryster, har blitt kvalm på trening og har lette stikninger nede på venstre side i bekkenet.

Kan det være at disse gravi-testene, som skal være så pålitelige, ikke har fanget opp at jeg er gravid, eller er det bare innbilt??!! Jeg holder på å bli gal av å gå og lure!

Takk for svar, den som vet noe!

Fortsetter under...

Ja, dette høres dessverre altfor kjent ut....

Etter MA i slutten av febr, har jeg hatt skikkeligerare sykluser. Først 30 dg, så 27 og 25, før jeg plutselig hoppet over en hel måned! Det gikk derved over 50 dager mellom to sykluser. Deretter kom neste mens etter bare 17 dager.... Jeg var skikkelig fortvilet, og har vært til utredning. Det de sa er at jeg nok også var/er ekstra stressa med dette å bli gravid, og at hormonene lett blir påvirket av f.eks. stress. Så det var slett ikke uvanlig. Jeg også var SIKKER på at jeg var gravid, testet meg 3 gg ila. 2 uker, og like j..... negativ test hver gang. Var helt fortvila tilslutt. Kan legge til at jeg har vært regelmessig siden jeg fikk sønnen min i august 04, også etter dødfødselen jeg hadde i desember 05. Nå er jeg på dag 32 i syklusen, men tør ikke teste ennå, av redsel for å bli "lurt igjen".. Så jeg vet akkurat hvordan du har det! Ta en prat med legen din du, og be om henvisning til spesialist som jeg gjorde. Det var iallefall fint å få konstatert at alt var OK med meg fysisk, samt å få pratet litt.

LYkke til - før eller siden lykkes det jo for oss alle!

Hei,

jeg var i akkurat samme situasjon for deg for en uke siden. Menstruasjonen var 6 dager forsinket, og jeg hadde tatt mange graviditetstester, som alle var negative - men jeg nektet å tro det, for jeg følte meg rett og slett gravid. Kjempeømme og store bryster, trykk i underlivet, veldig trøtt ... Til slutt gikk jeg til legen med en urinprøve for å få slutt på pinslene, og de kunne gi et endelig svar: Jeg var absolutt ikke gravid. Så kom da også mensen dagen etter ...

I og med at mensen er forsinket kan det jo også være at el. er forsinket? Så inntill det kommer en mens er det jo praktisk talt et lite håp eller??

Ang test hos legen for å få et endelig resultat. De bruker jo sticks som er like pålitelige som de vi bruker hjemme. Har fått klinkende klart pos. på CB hjemme jeg og svak pos. på morgen urinen dagen etter hos legen....

Ønsker deg lykke til jeg!

Takk for gode svar, alle sammen - det var nok som jeg fryktet - ikke noe på gang. Gikk på trening i går og hoppet og spratt litt - og svusj kom mensen så det ljomet i veggene. Ble litt skuffet både min kjære og jeg, vi hadde vel litt forhåpninger nå, men det var altså ingenting. Tror at det stemmer at jeg stresser så veldig med tanken på å bli gravid at kroppen utsetter mensen av den grunn. Derfor tror jeg nå at jeg skal holde meg litt borte fra bim-forum og debattene her. Synes det er veldig flott og av og til veldig trist å lese innleggene, men kjenner at jeg blir litt for fokusert. Ha det bra så lenge, jeg kommer kanskje med en gladmelding på et eller annet tidspunkt! Håper i alle fall det ;-)

Annonse

Kjære madame P :-)

Trist at det ikke var noen spire der nå, dumt å måtte vente så leeeenge på mensen. Uten at det er noe. Selv har jeg omtrent en gang i året fått en litt forskjøvet mens. inntil en uke på overtid. Uten at det er noen spire. Det er fryktelige dager og man må bare vente og vente..

Sender en klem og ønsker lykke til i kommende periode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...