Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snakket med helsesekretæren hos min gynekolog i dag som sa at grunnen til at det var så omstendelig og så lang ventetid for å få bli satt på venteliste og å få utført IVF, ikke bare kom an på at etterspørselenvar stor. De har nemlig ventelister slik at folk skal være helt sikre på at de virkelig VIL det. ????

Ehh, hallo?

Det er jo ikke som om et bryllup i Las Vegas. At man liksom blir revet med. Jeg har vanskelig for å tro at noen hopper på IVF fordi de er lysten på humørsvingninger og hormonstimulering.

For det første har man jo prøvd i ett år først, og jeg vil jo tro at man helst skulle ønske seg at det skjedde uten assistert hjelp. For det andre, så hadde det jo vært greit om man endelig kunne få ting litt tilrettelagt etter først å ha gått gjennom en frustrerende lang runde med utredningsundersøkelser...

Er det noen av dere som allerede har snust dere frem til hvor mange måneder de ulike ventelistene er rundt om kring i landet?

Jeg var nemlig og tok/fikk hsg-røntgen i går, så jeg snuser litt ekstra på muligheten nå som jeg ikke lenger er en uforklarlig barnløs. Jeg har nemlig en tett eggstokk og en nesten helt tett.

17pp

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6143793-ivf-ventelister-i-norge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det hun helsesekretæren sa virket jo ganske teit! Kan umulig stemme, for på St. Olavs Hospital i Trondheim var ventelistene for et år siden kun 1-2 månender, noe man må kunne kalle kort venteid. Nå er det dessverre blitt ca 6 mnd ventetid. På Rikshospitalet tror jeg det er ca 9 mnd ventetid. Andre sykehus sine ventetider vet jeg ikke. Hvis du gjør det på privat klinikk (dvs betaler en del for det) er det ingen ventetid vanligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...