rødhette* Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Jeg jobber som lærer i barneskolen. Fikk beskjed fra fysio om at jeg må gi beskjed på jobben om at jeg må få slippe inspeksjon og unngå turer med elevene. Har foreløpig ikke bekkenløsning med gangbesvær, men hun fryktet det fort kunne bli det hvis jeg fortsatte slik jeg holder på nå... Hadde startende bekkenløsning nå, tror jeg det var. Er mye trappegåing på jobben, og dette var veldig uheldig, mente hun. Hun sa at jeg sannsynligvis burde få 25-50% sykemelding etterhvert, og at jeg måtte kjenne på dette selv. Bør jeg avvente det litt til, eller ta kontakt med lege ganske snart, mener dere? Noen dager går det veldig greit på jobb, andre dager er jeg helt utslitt og har vondt i hele kroppen når elevene går hjem for dagen. Jeg vet aldri på forhånd hvilke dager det er... Skal tilbake til fysio om 2 uker..
♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥ Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Jeg hadde kontaktet lege ja. Er selv sykmeldt pga en ikke helt ålreit jobb i sammenheng med et svangerskap, pga ryggplager. Lege skrev ut rekvisisjon til fysio til meg. Og det kan være litt greit at legen får fulgt med på hvordan "helsen" din utvikler seg utover i svangerskapet, om det blir bedre eller ikke med Fysio. Har begynt hos fysio selv., og det har hjulpet en del, noe som er vanvittig deilig. Utrolig vondt under behandlingen, men etterpå...? ojojoj......ganske lettende følelse ja:) Jeg hadde heller ikke bekkenløsning ennå, men noe annet med bekkenet som han kalte noe fint....somjeg ikke husker... MEN vi HÅPER vi rakk det i tide, FØR det utvikler seg BL, noe jeg ikke vil ha. Han anbefalte gå turer faktisk. Men IKKE på asfalt. Helst i skog og mark, og gjerne med staver. Vet ikke om Dette ga deg noe svar på det du lurte på ,men det er iallfall min erfaring så langt. Blir fortsatt sykmeldt selv. 100%.
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 heisann! anbefaler deg å gå til legen å få litt sykemelding før dette utvikler seg til BL. snakker av erfaring. har selv blitt 50 % sykemeldt nå for BL å har blitt teipet av fyiso. dette hjelper meg å kjenne når jeg belaster bekkenet for mye. f.eks vel å bøye meg for mye. har jobb med ståing/gåing hele dagen. blir mest sansynlig 100% sykemeldt iløpet av neste uke.. skulle egentlig hatt 100% fra denne uke men valgte å prøve først med 50%. noe jeg kjenner at ikke kommer til å gå lenge.. håper virkelig du tar dine tegn til BL alvorlig nå så tidlig så du slipper få så vondt senere. gi kroppen tid til å hvile litt så kan det godt hende at det blir bedre etter hvert! masse lykke til videre da! håper dette hjelper deg bittelitt i allefall!
rødhette* Skrevet 31. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2006 Takk for svarene, jenter. Tror jeg avventer 1 uke og ser, evt. venter til etter neste time hos fysio. Så tar jeg kontakt med legen etter det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå