Gå til innhold

Har ei venninne som er på rugedag 7, hun "vet" allerede det ikke gikk... Noen råd til meg/henne?

Anbefalte innlegg

Hun har satt inn to egg, mener de var 4 og 5 delte. (Fryseforsøk)

De siste 3 dagene har humøret vært utrolig opp og ned.

I dag satt hun her hos meg og sa at hun visste det hadde gått galt.

Hun kan jo ikke vite det ennå, prøver jeg meg på. Det er fremdeles 1 uke igjen :o)

Hun sier hun har mensensmerter. Utrolige smerter i nedre korsrygg og nedover bena også.. Hun tror hun får mensen allerede nå. Så sterke smerter har hun aldri hatt før i forbindelse med mensen..

Hun reagerte STERKT på en kollegas parfyme i går, og sa den luktet helt jævelig... hehe..

Okei, nå trenger ikke dette være symptomer på en graviditet (jeg har to bak meg så vet om symptomene), men hvorda få henne til å være mer positiv?? Hvordan kan jeg være støttende?

Hun sier hun trenger en positiv person rundt seg og jeg gjør så absolutt det jeg kan.... tydeligvis ikke nok...

Noen gode råd til meg?

Fortsetter under...

Stakkars både deg og henne. Det er ikke alltid lett å være venninne med ei prøverørsdame, hehe. Tror vi er ekstra følsomme på alt, hva folk sier og ikke sier. Sånn er ihvertfall jeg. Men jeg synes jo virkelig det høres ut som hun ER gravid. Følsom for lukter, menssmerter og vondt i korsryggen, og humørsvingninger det er jo gravidtegn. Men det er vell litt tidlig å vite enda, men hun må da ikke gi opp enda. det er enda maassssse håp.

Det viktigste du kan gjøre er å si at du forstår at det er spennende og nervepirrende dette her. Si at du føler med henne, gi henne rom for å være redd. Hold rundt henne å gi henne en god klem. Det hun trenger mest er nok forståelse.

Lykke til!

Hei

Skjønner godt at hun er nervøs og at hun går gjennom en emosjonell berg og dalbane. Faktisk så hadde jeg de samme symptomene når jeg gikk gravid. Jeg hadde murringer og menslignende smerter i korsryggen og jeg var svært sensitiv for sterke lukter. Så det der kan faktisk være tegn på at hun ER gravid...

Jeg vil råde deg til å lytte til henne, være der og ellers bare fortelle at det ikke går an å gi et sikkert svar så tidlig. ;-)

Tusen takk for svar jenter :)

Det kan jo faktisk være håp hvertfall i følge det dere sier.

Tror nok alle disse hormonene gjør humøret ustabilt, det er ikke noe kjekt å se på. Tror kanskje hun reagerer sterkt på medisinene..?

Hun er på vei ned hit igjen, tror ikke hun orker sitte hjemme med mannen sin.... :-(

Skal se om jeg kan få henne på bedre tanker!

Noen flere som vil gi meg noen råd?

Takk :o) ..og lykke til alle sammen!

Det viktigste er kanskje bare å være der. Ikke alltid så mye man kan si, men bare det at man lytter og viser forståelse for hennes situasjon gjør mye tror jeg. Alle hormonene og all venting gjør jo at man blir kjempefrustrert og rett og slett hormonell!

Du er en kjempeflott venninne som til og med går ut her for å få råd til hvordan du kan støtte henne. Tror nok hun ser på deg som en positiv støtte, ellers hadde hun jo ikke oppsøkt deg. Ta det som et kompliment:o)!!!

Kanskje dere kunne tatt en shoppingtur, det hjelper jo ofte på humøret. Ellers er alltid en tur ut i skogen eller det å gå i naturen veldig bra ifølge psykolger. I tøffe perioder i livet virker det like bra som medisiner på de som har det som feks tilsvarer en lett depresjon eller at man opplever en "krise". Og det kan man jo på en måte si at det å gå igjennom IVF, ICSI, nedregulering, oppregulering osv er.

Lykke til til deg og venninna di!

Klem

Jeg tror hun ER gravid! Jeg tror hun vet, inderst inne, at hun er gravid, men tør ikke tro det.. Jeg krysser fingrene for henne, og takk for at du er så god venninne!

Annonse

Jeg tror forsvarsmekanismene har trådt i kraft hos venninnen din. Det er en måte å "psyke" seg ned på og forberede seg på det verste, nemlig en negativ graviditets-test...

Jeg har nettopp gått igjennom mitt første prøverør-forsøk og er nå 14 uker på vei :-))) Selv hadde jeg sinnsyke mavesmerter om morgenen spesielt de første 14 dagene. Jeg lå som en S i senga og vrei meg i smerter og jeg har faktisk en relativ høy smerteterskel !!! Jeg var også overbevist om at det var kroppen min som kvittet seg med eggene (satte inn 2)... men, der tok jeg altså feil. Disse smertene var også totalt forskjellig fra vanlige rygg-mens-smerter....

Riktignok venter jeg ikke tvillinger, men venter nå i spenning på vårt første barn. Dette var min lille solskinns-historie... ville bare fortelle at selv om man har smerter trenger det ikke bety at man ikke er gravid.

Det er så fantastisk hvor oppmuntrende dere er :o)

Jeg får mer og mer tro på hennes egg, og at det denne gang kan ha gått bra. Vært overbevist siden forsommeren om at hun kommer til å bli gravid på høsten... :o)

Jeg får henne ikke inn på disse sidene, for hun mener de bare skaper falske forventninger. Tror ikke hun takler å være positiv, og som en her sa: hun psyker seg nok ned for å takle en evt nedtur bedre..

Takk for solskinnshistorien, Benni-67, og lykke til med deres førstefødte :o)

Disse symptomene som venninnen din har, er akkurat det samme som jeg hadde. Jeg var overbevist om at mensen var rett rundt hjørnet. Men der tok jeg jammen feil. Har testet positiv!

Men jeg skjønner tankegangen hennes. Jeg tenkte på samme måte selv. Den ruge-perioden er en veldig psykisk påkjenning og det er lett å havne "ned i kjelleren". Det gjorde jeg også, kanskje mest for å forberede meg på en negativ test.

Hils venninnen din lykke til. Lettere sagt enn gjort: men prøv å tenke positivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...