Gå til innhold

hva syns dere???


mamma i aprli

Anbefalte innlegg

jeg og samboeren min ble fort enig om navn =)

 

jente : Anne Marit (oppkalt etter svigermor og mamma)

 

gutt: Odd Ivar (oppkalt etter svigerfar og pappa )

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehehehehe!! Søstra mi heter Anne Marit;)

 

Synes Anne Marie er finere, eller Anna Marie... Liker ikke Marit så godt. Men jeg er jo vant til navnet, synes derfor det er litt kjedelig, men likevell helt OK:)

 

Odd Ivar liker jeg nok ikke, dessverre.. :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Marit kjenner jeg flere som heter faktisk. Veldig flott! Odd Ivar er også fint. Liker Ivar godt, men ikke så godt Odd. Uansett så er det flott med oppkalling, og deilig med noen vanlige norske navn! Tenker det blir stolte besteforeldre når krabaten blir født uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne Marit er et helt ok navn. Koselig med oppkalling. Kanskje litt kjedelig, men hvertfall tidløst og selv om det er norsk fungerer det greit i utlandet også.

 

Odd Ivar er jeg ikke veldig begeistret for, mest fordi jeg ikke liker Odd. Onkelen min heter Odd, og i følge han selv var det greit å hete det helt til han fikk jobb i et internasjonalt firma. Å hete "rar" er ikke alltid like morsomt. Det er klart at en del navn har en annen betydning på et annet språk og det blir slitsomt å skulle ta hensyn til alle betydningene, men personlig ville jeg vært litt forsiktig med å bruke et navn som har en slik betydning på engelsk - som tross alt er et verdensspråk. Ivar, derimot, synes jeg er et fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...