Gå til innhold

Et vanskelig valg,søker råd fra dere:)

Anbefalte innlegg

Hei hei godt folk:) Min xsamboer og jeg har delt omsorg på 60/40. NÅ har jeg fått henne inn i barnehage,men jeg sliter med noe.Jeg føler at jeg og datteren min har for lite tid sammen. Jeg har fått 100 % til disposisjon i b.hagen,men på mine dager kommer hun ikke til å være hele dagen for de jeg ikke jobber (studerer) min x mener at på sine dager skal hun være i b.hagen 9 timer. Det er hver torsdag og annenhver fredag noe jeg synes er lenge. Han nekter meg å hente henne tidligere i b.hagen de dagene han har henne fordi han mener hun skal være i barnehagen.. Jeg ønsker å hente henne kl 1300 å levere henne til han når han er hjemme fra jobb men det godtar han ikke... er ikke det litt rart? De gangene han ikke kan hente henne pga jobb sender han moren i sin i stedet, barnet har jo rett til samvær med faren ikke farmoren.?

en annen ting. Jeg ønsker at barnet skal gå i en barnehage i den kommune hun skal gå på skole i, Da jeg søkte henne inn i den b,hagen hun fikk plass i var jeg i 100 % stilling i nærheten av.bahegn nå har det endret seg så det finnes jo ingenting pos i det annet en at det er rett på siden av huset til faren-- hadde hun vært i b.hage i kommunen der jeg bor så hadde han ikke rukket å hente henne etter jobb. Han proriterer jobben forann alt. Noen ganger når han egentlig skal ha henne den ene etrtermiddagen så har han ikke kunnet ha henne pga jobb. Ergo: han brter samværsavtale. Kan han nekte meg å si opp b.hage plassen.. Vi har delt foreldre ansvar men i flg §37 i barneloven er det den med hovedomsorgen som tar avgjørelse i forhold til barnehage.. meeeennn den rare b.hagen mener at det står foreldreansvaret.. Er det noen her med erfaring fra liknende ??

Takker og bukker for svar:)

Fortsetter under...

For det første, du har hovedomsorgen og kan vel kreve at du kan hente henne og levere henne til han når han er ferdig på jobb. Hvorfor i all verden kan du ikke det?? Har han slik eiertrang til de dagene, ja da bør du sette han på plass. Han kan jo ikke bruke henne fordi at han mener du ikke har rett til å hente henne - spør han hva som er barnets beste!! Høres veldig kverulerende ut av han dette her.

Jeg har ingen fakta å gi deg. Likevel går jeg ut fra at DU har hovedomsorgen, og da er det vel opp til deg hvilken barnehage som er best?!? Du har henne mest, og da er det vel helt klart naturlig at du må kunne ha henne i en barnehage nærmest deg? Skulle tro det var naturlig.

Men for all del, alle vet nok at et godt samarbeid mellom foreldrene er det som gagner barnet best, så prøv å gå lempeilig frem med dette. Kan du feks ha henne i en studentbarnehage, i og med at du er student? Det er vel ett billigere alternativ enn en kommnal/privat. Kan du det, så er det i så fall et godt argument for bytte av barnehage.

Ønsker deg lykke til, jeg kjenner jeg blir provosert av den snevre holdningen til x'en din. Be han om å slutte å glo seg selv i navlen, og heller se hva som er deres datters beste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...