Gå til innhold

Dette er utenom temaet her men trenger litt hjelp og motivasjon=o)

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på Voksenopplæring og har veeeeeeeeeeeeeldig lyst å bli mamma igjen... Helst Nåååååå=o)

Har tenkt å gå videre på sykepleien og har hørt at dette er et tungt fag...

Problemet mitt er da:

Er det ikke lurt å bli gravid nå enn om ett år??... Det jeg mener... er det ikke lurt å være gravid når jeg går på "lette" fag??? Sitter nå som regel bare på rompa og sykepleien 1. året er jo nesten bare teoretisk, hvis jeg ikke tar feil nå da=o)...Tenker på tunge løft og sånt...

Det andre problemet mitt er at jeg må bruke dette som argument når jeg forteller sambo at det er nå det passer best og ikke om 3 år, som jeg da antagelig er ute i praksis, og er jeg da gravid, får jeg jo ikke gjort så mye som jeg ville ha gjort... Vil jo ha/ gi gode resultater og vise at dette er noe jeg vil gjøre...

Noen som kan gi meg råd?

Og er det noen som er enig i meg eller rett og slett synes dette er egoistisk?

Tusen takk... Uansett svar=o) Dere rå kule og snille jentene=o)

Fortsetter under...

Hei du!

Vel, jeg kan ikke sette meg inn i din situasjon, men jeg hadde nok fortsatt med prøvingen... Så se når det skjer om det kunne vært mulig med et lite opphold i studiene. Når man opplever hvor vanskelig det kan være å bli gravid, så vil man liksom ikke kaste bort en eneste el..Skjønner?

Men samtidig så er det jo greit å bli ferdig med skole først da.... Men jeg tar tommelen opp for baby-laging ;-)

Ja... Det beste hadde vært å bli ferdig med skole men utdanningen min tar nesten 7 år...=o) Skal videreutdanne meg etter sykepleien, har tenkt å bli jordmor eller barnepleier (mest jordmor=o)) Så da vil jeg jo være nesten 32 år gammel...ikke at det er galt, men vil helst ha alle de barna jeg ønsker før fylt 30...Hvis det går=o)

Lykke til deg også Maja-Mor=o) Stå på....=o)

Er enig at det kan være greit å være gravid når du tar "lette" fag. Men i første året på sykepleien er det praksis på sykehjem, og det kan være en del løfting og sånn. Men hvis du er ærlig på at du er gravid (det vises kanskje når du er kommet så langt) så får du jo tilrettelagt opplegg :)

Det som også kan være en fordel da er at du har grunn til å få praksisplass på studiestedet istedet for å måtte dra langt vekk som en del må.

Så lenge du har tid og ork til å lese mens du er gravid så kommer nok det til å gå greit.

Dessuten får du fødselsstipend mens du er student, mens du må jobbe minst ett år for å få fødselspenger fra arbeidsgiver

Annonse

Hei hei!

Sykepleien fulltid var ganske hektisk til tider med oppmøteplikt og fraværsføring. Samtidig med praksis og forelesninger var det eksamensforberedelser, gruppearbeid og oppgaver relatert til praksisen. Sjekk opp med ditt nærmeste studiested hvordan de legger opp. Alle skolene har nettsider med studieplanene ute.

Det går an å ta utdanningen på deltid over fire år. Da har man mer fri i uka og ikke så hektisk opplegg. Noe å tenke på?

Et lite men..blir du gravid nå, skal du allikevel søke skole til høsten? Da har du jo bare vært hjemme med baby noen mnd. Tenker på ammetåka og skolebøker:) Vil ikke demotivere deg altså!! Kanskje evt vente til høsten 2008 med skole da?

Anbefaler deg uansett når det passer å ta utdannelsen:)

Masse masse lykke til!

Hei! Tusen takk for svar=o)

Jeg må jo søke til høsten for å få rett til fødselspenger og permisjon... Etter det jeg har skjønt, ikke sikkert riktig...

Skulle jeg være gravid nå så skal jeg være hjemme et år også for så å starte for fullt...

Ble kanskje litt rotete dette men håper du skjønte hva jeg mente=o)

1 året på sykepleien er det MYE teori, lite praksis, 2.året består kun av praksis nesten og lite teori. (ganske heftig til tider syns nå jeg da jeg gikk der..) 3 året er mye praksis og en kjempestor avsluttende eksamen.. Jeg ville ventet til midt i andre året med og prøve.. Når jeg ser tilbake på min utdanning så er jeg veldig glad for at jeg ikke begynnte og prøve da min kjære egentlig hadde lyst til og begynne... Har jobbet som sykepleier i litt over ett år nå, og prøver på 2 måneden... Men, vi er alle forskjellige og det er din avgjørelse fullt og holdent ;) Uansett ønsker jeg deg lykke til ;)

Hadde jo egentlig håpet om å bli gravid før sykepleie studiet da, men vet nå ikke jeg... Siden det er mye teori 1. året så passer det jo å være gravid, gjør det ikke det... Siden praksisen kan det komme med mye tunge løft...

Eller???

hmmmm....Er det liksom gammelt å være 32? *klyper deg i øret* :-)

Jeg er 34 og tenkte som deg for femten år siden. Jeg fikk nr to da jeg var passert 31. Nå vil vi gjerne ha en til.:-)

Vet ikke hva jeg skal råde deg til jeg nei, men regner med at du har bestemt deg for å fortsette å prøve :-)

Lone34:

Hehehe=o) Mente det ikke sånn... Ikke misforstå meg=o)

Det jeg mente er at "planen" min var å ha de barna jeg vil ha før fyldt 30. Om jeg så blir mor for 3. gang i en alder 32 hadde det ikke gjort noe...

Absolutt ikke vondt ment mot dere som har passer 30... Tør ikke si noe mer nå med fare for å såre eller fornærme flere...

Og værsåsnill å ikke dra i ørene mine.... De er så store fra før=o)

Håper du kan tillgi meg??? please!!!!!=o) *bambiøyer*

Annonse

Eg er for studentliv og baby! Har heller ikkje lyst til å vente til eg er ferdig utdanna, så lenge ein er innstilt på å jobbe litt så kan ein klare ALT! Det er i alle fall ikkje egoistisk å prøve å få baby!!! Go for it BabyCakes!

tosofo:

=o)

Godt det bare ikke er meg....La ut samme innlegget på Gravid og student, men lite respons der gitt...

Ja, jeg mener det må da bli litt enklere å ha fått et barn før man eventuelt går ut i praksis og som lærling... Med tanke på tunge løft..

Nå er jeg ikke den personen som ber så mye om hjelp, noe som førte til at jeg nesten mistet gutten min i forrige svangerskap bla....

(Ja, har lært nå=o))

Da jobbet jeg på et lager hvor det var mye tunge løft....

Så jeg tipper nok at jeg gjør dette, men er forsatt litt usikker. Og det er jo med tanke på sykefravær da....

Håper noen skjønner?=o)

Hei og god morgen BabyCakes...

Jeg ville bare ønske lykke til med studier og babylaging, stå på, tror du mestrer begge deler jeg... så jeg håper spiren sitter snart og at du får en liten en etter eksamen neste vår...

lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...