elly belly Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Går på 5. dagen med Menopur nå og på tirsdag skal jeg inn å sjekke om folikklene ser fine ut. Må nok belage meg på mer stim, men det skal bli gøy å prøve å få det til på naturmetoden - "bare" ved hjelp av Menopur og EL sprøyte. Er kjempespent samtidig som jeg prøver å holde lokk over alt sammen. Vil ikke få for høye forhåpninger heller... ;-) Flere som skal på ul til neste uke?
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Ønsker deg masse lykke til!! :-) Kan jeg spørre deg om hva det vil si med naturmetoden? Jeg er ny her, og ganske så lost på dette. Vi har forsamtale om 3 ukers tid og skal rett på ivfbehandling, men innlegget ditt fikk meg til å tenke på at det kanskje ikke er nødvendig med alle sprøytene og medisineringen? Vil det si at du ikke blir nedregulert? Beklager mas:-)
elly belly Skrevet 31. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2006 Hei MaliMali! Hehe, det der var ikke noe mas... :-) Bare koselig at du spør og jeg skjønner at det er lett å være lost i dette. Jeg mangler produksjon av hormonene LH og FSH som man må ha for å få eggløsning og barn... Dvs. at jeg pr. definisjon allerede er nedregulert fra naturens side. Via doser med Menopur (sprøyter) får jeg tilsatt disse hormonene og jeg er da kapabel til å ha samleie med samboeren min for å bli gravid. Denne behandlingsformen kalles "stim" (stimulering) og den er ikke så vanlig, siden det er få i min situasjon. Men andre jenter med tette eggledere osv. kan også ha nytte av stim. Ved IVF behandling ønsker de å få så mange egg som mulig så jentene blir satt på høye doser Menopur. De trenger bare ett egg av kanskje 10 mulige, men de kan fryse de de ikke trenger. Hos meg er trikset å stimulere meg nok til at ett egg befruktes via samleie, men ikke for mange. I mai i år ble jeg overstimulert slik at jeg hadde 5 follikler som KUNNE blitt til femlinger ved samleie. Så det resulterte i at de tok ut egg fra meg og dyrket det slik de gjør ved vanlig IVF behandling. Jeg ble gravid (!) men mistet i MA (Missed abortion) i 10. uke. Men nå gleder jeg meg bare til å prøve igjen. Hmm, dette ble langt. Forsod du noe i det hele tatt? ;-)
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Ja, det gjorde jeg. Tusen millioner takk li-li! Nå ble jeg litt klokere:-) Krysser fingrene for deg denne gang! Lykke lykke til!
elly belly Skrevet 31. august 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. august 2006 Åh så bra :-) Vil føye til at IVF ikke er noe å grue seg til. Sprøyer, egguthenting, tilbakesetting, venting, prøving og feiling er verdt det når man klarer å bli gravid! Og det går egentlig ganske fort når man har kommet inn i systemet. ;-) Ønsker deg lykke til fremover.
finetine Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Det er jo superspennede li-li! Lykke, lykke til....................... Så flott at de har så mange måter å stimulere og hjelpe folk på! Blir det hormoner på deg etterpå for å hjelpe kroppen å holde på babyen hvis det blir vellykket? Jeg begynner på progynova og estradot plaster idag hvis mensen kommer, og så blir det UL enten dag 9,10 eller 11. Gleder meg som en unge til å starte selvom det sikkert kan bli slitsomt også, med alle hormoner:o)......... Klem
elly belly Skrevet 1. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2006 Hei finetine Ja, det er spennende tider i møte for oss begge da. :-) Jeg ble gravid på første forsøk i mai, men mistet i MA i uke 10. Tanken har slått meg at jeg kanskje ikke klarte å gi babyen nok hormoner og at det ikke utviklet seg som normalt. Tok opp dette med to forskjellige leger og den ene sa at så lenge det er et synlig foster og graviditeten er i gang, ordner det seg selv. Mens en annen lege sa at det kunne være aktuelt å sette meg på en HCG kur underveis. Hva vil Progynova og estradot si? Kan du også få barn på naturmetoden bar du får stim?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå