Gå til innhold

råd mot valme????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er i samme situasjon. Var på en helsekostbutikk i dag og kjøpte ingefærtabletter + noen andre tabletter. Hun sa disse skulle hjelpe innen noen dager, så jeg håper :) Men har hørt masse bra om ingefærtabletter i allefall. Bruker også dette seaband-armbåndet som en får kjøpt på apoteket. Synes det fungerer bra, men det er litt stramt, så jeg klarer ikke å gå med det hele tiden. (så skjønner alle at jeg er gravid når jeg bruker det også da så, hehe) Håper det var til hjelp

Huff! Ja den kvalmen er forferdelig! Jeg har aldri vært så kvalm at jeg har spydd, men var sykemeldt på grunn av kvalme og svimmelhet i forrige uke.

Prøv å spise mange små, lette måltider. Mye vann er også bra. Jerntabletter/jernmikstur for gravide kan også hjelpe. Svimmelhet er jo vanlig hos oss gravide og den fører ofte til kvalme. Hvil så mye som mulig.

Jeg er i mye bedre form denne uka og balanserer kvalmen og svimmelheten med kombinasjonen hyppige måltider og hvile.

Jeg gleder meg til dette første trimesteret er over!

Lykke til og jeg håper du får bukt med kvalmen!

Annonse

Jeg har også hatt intens kvalme i flere uker, fikk endelig ringt legen min som ga meg råd om et reseptfritt preperat som har vært på markedet en evighet og vært testet opp og ned og imente. Postafen heter det, er egntlig reisesyketabletter. Det hjelper kjempemasse, men man blir litt trøtt av dem. Hun ville helst ikke skrive ut andre kvalmestillende selv om det finnes mange gode. Det er vel for å være på den helt sikre siden. Men postafen kunne hun love var helt uskadelig. Spør legen din. lykke til alle sammen med kvalmen(eller å bli kvitt den).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...