Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 1. slik journalskriving eller registrering ved sykehuset; kommer det innkallelse i posten eller hvordan fungerer dette? skal føde på ullevål. 2. hva er laveste temp. for å ta barnet ut om vinteren? fikk idag høre at 15 minus var altfor kaldt og skjønner jo det. men det stakkars barnet må jo få luft? litt ihvertfall? 3. økologiske klær? noen med erfaring? tenkte det var bedre innerst i begynnelsen, men det er jo mye dyrere, og de fleste bruker det vel ikke... 4. skiftet jordmor nå til forrige kontroll og hun brydde seg ikke om vekten, er ikke det litt rart? sf målet var greit, blodtrykket har sunket men har nå gått ned to kg.. skal ikke på kontroll igjen før om lenge.. ville dere reagert? takk til de som svarer! ;O) hilsen førstegangs
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 dytte dytte. innser at jeg er uvitende..
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Jeg fødte på Ullevål, men ble satt i gang ca 1 uke før termin. Fylte ut endel papirer da vi kom. Hadde ikke hørt noe om innskriving før det, burde vel ha hørt noe innen en uke før hvis det var vanlig. Hvis du går inn på dinbaby kan du lese om barnets første uker/måneder. Under uke 3 står det bl.a. "Mange lurer på når de kan gå ut med barnet. Det har jeg ikke noe fasitsvar på. Bli i alle fall vant til hverandre minst en ukes tid først. Er det bra vær da, så kan dere gå ut. Men om vinteren bør babyen gjerne være rundt tre uker gammel, avhengig av værforholdene. Dersom temperaturen er under 5 minusgrader bør ikke barnet ut, når det er så lite. Men det kan være like ille å gå ut om det ikke er så kaldt, dersom det er vind. Vind kan derfor telles som flere minusgrader. Men minusgrader ved kysten er også mye " kaldere minusgrader", enn de samme gradene i innlandet. Det viktigste er derfor å bruke sitt skjønn, og heller ta det litt forsiktig med korte turer i starten."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå