Gå til innhold

amme- bh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gått til anskaffelse? Hvilke merker har dere kjøpt og hvor?

Mange av de jeg har sett virker så "slappe", blir liksom så pløsete og mye stoff der foran? Vil jo ha noe med litt hold i?

Har hørt en bør kjøpe uten spiler, for disse kan klemme og danne melke"propper"? Stemmer dette? Er jo helt grønn på dette området?

Trenger tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt et par stykker uten bøyler. Jordmor sa at bøyler kan gi tilstoppede melkeganger - som igjen kan gi brystbetennelse, og det vil jeg ikke ha!!

Kjøpte en størrelse større enn det jeg bruker nå, for når melken kommer for fullt, trengs vel den ekstra plassen som er i dem. Fant mine på Cubus jeg da, kostet 149kr pr stk, og det var jo en grei pris!

Skrevet

Jeg har bare kjøpt en foreløpig. Den er uten spiler og en størrelse mer enn det jeg bruker nå. Kjøpte den på Cubus, kostet vel 160 kr.

Vil vente og se hvordan ting blir før jeg kjøper noe mer. Vet jo ikke hvor store ammebher jeg trenger enda:) Har ikke vokst noe på brystområdet i svangerskapet, de har bare blitt litt ømme og spente nå på slutten.

Pakker også med en treningsbh, de er jo litt romslige og mye mykere enn vanlige bher... så får jeg ta resten etter fødselen.

Skrevet

Ikke lett det der. Jeg kjøpte for noen uker siden (ca 1 måned før termin). Da passet jeg ingen av mine gamle bher - som alltid har vært så alt for store, og blitt brukt under forrige svangerskap.

Jeg har kjøpt en triumph og en swegmark. De koster litt men er kjempe gode. Damen som hjalp meg sa at når man kjøper bher, så skal de være så stramme rundt vidden (selve brystkassen) at du er nødt å ha hektene på det ytterste. Dette fordi at elastisiteten vil endre seg ved bruk og vask, kjøper du derimot en som kun passer på det innerste ved nykjøp, så vil denne bli for slapp etter en stund og miste holdet sitt.

Normalt sett bruker jeg 75 B, nå passer jeg 75 D, men har kjøpt 75 E. Jeg har kjøpt Bher som har veldig god elastisitet, da jeg vet at brystene vil bli mye større de første 3-4 ukene etter fødsel, pluss at ammeinnlegg også tar sin plass. BHene gir fremdeles støtte nå, men jeg har litt å gå på - hvis du skjønner hva jeg mener. Så kjøp en cup større en det du passer i dag :-)

Sist gang kjøpte jeg billige ammebher på sparkjøp til hundrelappen hver. Samtidig gjorde jeg den tabben å kjøpte for stort rundt vidden, fordi alle forståsegpåere rundt meg mente at det måtte jeg i hvertfall ha. Angret dette veldig i ettertid.

Hvis du synes ammebhene er veldig dyre (noe de også er), så kjøp en bh nå, en bh ved neste lønning osv. så blir det ikke så voldsomt dyrt på en gang.

Ser også at de andre har tipset deg til ikke å kjøpe bh med spiler - det anbefaler jeg også !!!

Skrevet

KJøpte et par fine på H&M jeg til 129 pr stk. Synes prisen var veldig fin og føltes behagelig ut å ha på seg og. Det var forresten uten spiler

Skrevet

Lindex sine er kjempefine til en overkommelig pris. Du trenger jo strengt tatt ikke fler enn 2-3 stk

Skrevet

Jeg har ikke fått med meg det om melkepropper jeg. Jeg har bare kjøpt en ammebh med spiler. Den kjøpte jeg på sparkjøp for 99,- Jeg kjøpte også en str. større. Jeg har tenkt og kjøpe noen uten spiler også .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...