Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Du høres ut som du vet det meste, og gir fornuftige svar, så defor roper jeg på deg:o)

Jeg har gått på dobbel pergo uten og få el. Er det da vanlig og starte rett på trippelkur eller skal jeg ha en pausemnd først? Må jeg evt ha mensen før jeg starter opp? Er to mnd siden sist jeg så noe til tr. Vet at gyn kan svare meg på dette når han ringer, men jeg bare lurte på om du visste noe om hva som var vanlig:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet vil det være en fordel om du får i gang en mens før du starter på neste pergo kur. Så det kan godt være at gyn vil gi deg f.eks provera for å få satt i gang en blødning. Deretter er det vel vanlig at man starter opp en trippel kur for å se om det kan hjelpe deg til å få el. Hvis dette ikke hjelper må man vurdere andre medikamenter evt. ass befruktning.

Det er også ganske vanlig at man har en pauseperiode for at kroppen skal ha mulighet til å komme seg litt igjen siden dette er hormonpreparater som kan være ganske tøffe for kroppen. Om gyn sier at du skal ha en pause periode må du ikke fortvile da pergo er et preparat som sitter ganske lenge i kroppen. Så derfor er det en del kvinner som blir gravide i pause periodere.

Har det vært gjordt et hsg røtgen eller lap for å se om egglederene din er åpne ?

Hvis dette ikke er gjordt kan det være at gyn vil at du skal igjennom dette før du får starte på noe som helst.

Ikke så lett å si nøyaktig hva som kommer til å skje siden jeg ikke vet hva du har vært igjennom av undersøkelser og hva blodprøvene dine sier. Men håper dette kan hjelpe deg litt.

Klem

Skrevet

Tusen takk:o) Jeg har bare vært gjennom vaginal ul, og tatt blodprøver, samt at sambo har tatt sædprøve. Skal be om og få tatt HSG-røntgen når gyn ringer. Han har ikke nevnt dette i det hele tatt. Ang. blodprøver så har jeg for høy FSH. Dette kommer av at jeg har ME (kronisk tretthets- og utmattelsessyndrom).

Kan pergo gi meg el i pausemnd når jeg ikke fikk det denne syklusen?? Vet at jeg skal få hormonsprøyter dersom ikke trippel pergo gir meg el......

Skrevet

Jeg er usikker på om du kan få el i pause perioden når du ikke fikk det når du gikk på det. Dette siden vi ikke vet 100% hvorfor du ikke får el....

Men uansett har kroppen din godt av en pause selvom jeg forstår godt at det ikke er noe gøy å vente.

Men det er godt du snart skal ha kontakt med gyn igjen så du får høre hva som vil skje videre.

Klem

Skrevet

Tusen takk for gode svar:o) Blir spennende og se hva som skjer framover nå, da:o) Er så frustrerende og gå og vente. Blir så irritert på denne kroppen min som ikke kan oppføre seg normalt. Alt var normalt og fint og flott helt til jeg fikk kyssesyka og etter det ME......dette er nå 1 1/2 år siden....

Er godt og vite at jeg er i systemet, da, og får hjelp til og få el. Har jo en plan i det minste om hva som skal skje fremover. Håper gyn ringer meg fort!!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...