Gå til innhold

er jeg registrert på sykehuset??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det legen som ordner med dette?

I Juli flyttet jeg til et annet fylke, fikk ny fastlege og skal føde på et annet sykehus enn der jeg tok ultralyd i uke 18. Er nå usikker på om jeg er registrert på sykehuset- dette er vel noe legen gjør etter ultralyden i uke 18?eller tar jeg helt feil nå? Jeg oppgav da sykehuset jeg skal føde ved. Ble sendt inn en urinprøve av meg forrige uke- til sykehuset, og når jeg fikk svar på denne pr telefon til legekontoret idag, sa de det var veldig viktig at jeg tok med helsekortet ved fødsel evt andre henvendelser til sykehuset- for de hadde ikke papirer på meg!

Hva gjør jeg?

Skal jeg ta opp dette med legen ved neste kotroll? eller kontakte sykehuset selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man registrerer seg på sykehuset ca 3uker før fødselen, på registreringtime

Skrevet

Det er ikke slik at man registrerer seg med en registreringstime overalt, nei. Her jeg bor er det ikke slik. De fikk et skjema om meg i forbindelse med ultralyden, men ellers skjer det ingen registrering her. Helsekortet må man vel ta med på fødsel uansett?! Det har hvertfall jeg fått beskjed om.

Skrevet

jaha? registreringstime e det samme som innskrivningstime altså..

Man skal jo skrives inn før fødselen... Kanskje du burde høre med jordmor\sykehus ang. dette?

Skrevet

Har heller aldri hørt om registreringstime, så det kommer nok an på hvor man bor. Her får vi et skjema på ul timen i uke 18 som skal sendes utfylt til føden "når det nærmer seg". Spør legen på neste kontroll så du er sikker på at du er registrert. Det er jo greit at ting er i orden....

Skrevet

her i Tromsø iallefall, så var vi innom sykehuset og fylte ut et skjema sammen med dem, så fikk vi omvisning på føden.

Skrevet

Jeg fekk et rosa skjema av jordmora mi som jeg skulle fylle ut å sende sykehuset(senest 8 uker før fødsel)...sendte det nå jeg...har ca en måned igjen =P

Skrevet

Ja, her leverte vi som sagt et skjema som vi fylte ut ved UL. Har spurt jordmor om man skal søke om fødeplass eller noe, men de sier at nei det trenger man ikke. Og har vært på sykehuset til vurdering pga seteleie og fremdeles ingen som nevner dette. Tror nok jeg hadde fått det med meg om vi skulle hatt registrert oss eller skrevet oss inn her.

Det er nok rett og slett bare ulike praksis på ulike sykehus!

Skrevet

På helsekortet er det en liten lapp som er søknad om fødeplass. Denne skal fastlegen eller jordmor sende til det sykehuset du skal føde. Spør neste gang du skal på kontroll om dette er gjort.

Her fikk jeg tilbakemelding fra sykehuset med div. info + et skjema jeg skulle fylle ut med opplysninger om meg selv og sende tilbake (i stedet for innskrivingstime) slik at de har opplysningene de trenger om meg når jeg kommer til fødeavdelingen.

Men praksisen er ulik fra sykehus til sykehus så spør legen din for sikkerhetsskyld!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...