Gå til innhold

fant protein i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos legen idag, er 24 uker på vei, og etter timen leverte jeg urinprøve. Der fant de protein i urinen...de sa det ikke var bra og da blir jeg selvfølgelig kjempebekymret. Jeg fikk egentlig ikke noe svar på hva det vil si og hva som kan være galt/skje når det er protein i urinen...

Noen som vet noe om protein i urinen? Hva kan skje osv? Hvor farlig er dette? Uansett info hadde hjulpet altså!

Uff hater alle disse bekymringene... skal tilbake med ny prøve imorgen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, er ikke fagfolk, med det samme skjedde meg. Forskjellen er kun at jeg var i uke 18 da. Protein i urinen kan komme av flere ting: "dårlig" vask av underlivet når du tok urinprøven, begynnende svangerskapsforgiftning etc. Grunden til at du må ta den om i morgen er trulig at de vill sjekke om det kun var dårlig vask eller lignande.

Jeg hade proteiner i urinen i uke 18, leverte ny prøve og den var ok. Hade normalt blodtrykk og ellers i fin form. Jordmor kommenterte at jeg kunnet bli en medisinsk sensation hviss jeg fått svangerskapsforgiftning så tidlig i svangerskapet.

Finnes sikkert mange grunder til at man kan ha proteiner/spor av proteiner i urinen. Viktig at du blir sjekket nøye da!

Klem på deg og lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...