Gå til innhold

Andre med samme dilemma?Ferdig utdannet,påmeldt nytt studium

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,j var ferdig utdannet sykepl nå i sommer - og venter en liten gutt 5 okt :) Jg har ikke arbeidet mg opp nok til fødselspenger, og har derfor meldt meg på et årsstudium slik at jg iallfall får noe støtte (anbefalt av lånekassen faktisk). Problemet er vel at jg har "samvittigheten" hengende over meg når det gjelder skolen - undervisn x3 pr uke - og jeg vet jeg skal søke om permisjon om 3 uker.Har lyskebrokk og bekkenløsning, så det blir ikke til at jeg deltar i undervisningen uansett.. Er det andre som er i lignende situasjon?

Fortsetter under...

Hei! Endelig noen i samme situasjon! Har termin uken før deg, og har meldt meg opp, men ikke møtt opp mer enn første dagen..! Har nemlig en liten en hjemme også... har derfor liten mulighet til å komme meg på forelesning.. Skal ha permisjon fra 15.sept, men aner ikke hva jeg skal gjøre.. har ikke dårlig samvitighet, da dette er billig for samfunnet sammenlignet med f.eks. hvis jeg hadde vært i jobb og skulle hatt penger.. dessuten fødes det vel for få barn?! Klarer ikke helt å slappe av fra skolen likevel da.. forstår deg godt!

Nå ble jeg glad faktisk - tusen takk for de ordene! Har du sendt inn søknad om permisjon til skolen enda? Jeg tenkte jeg skulle få gjort det snarest mulig - men hvor snart etter skolestart:) Rart hvor mye man skal tenke på og ha samvittighet for - når man egentlig har nok med alt som skjer i kropp og sinn:) Dette er vår første - etter mange års prøving - og utredning. vi skulle få hjelp på nyåret - så skjedde...god følelse det!

Gratulere så mye da! Ekstra kjekt når man har strevd litt på forhånd.. Vi gjorde det med vår første, men når jeg fikk han... så voooops var nr.2 på vei, nesten før stinga hadde detti ut!=) Vi har tatt det med godt humør, og gleder oss veldig! Har ikke søkt permisjon enda, men tror jeg skal ordne det til uka, så slepper jeg å tenke mer på den saken..

Lei av å bekymre meg for altmulig! Akkurat nå er jeg frustrert fordi pappaen ikke får pappa perm... det synes jeg er urettferdig!!

Nei har ikke samme dilemma, men har nettopp hatt en ma og ønsker å bli gravid igjen. Og etter mine beregninger blir da evt termin opp mot skoleslutt på mitt siste år. Hvordan virker disse reglene hvis jeg f.eks. får termin i juli, august eller senere ettersom jeg er ferdig utdannet. Får jeg fødselspenger fra lånekassen? Må jeg fullføre evt fag jeg har meldt meg opp på?

• 2 uker senere...

Annonse

En ting jeg lurer veldig på. Dette studiet du nå har meldt deg opp på, (men ikke er til stede på) må du ikke nødt til å fullføre dette?

Jeg får barn i slutten av utdanningsåret og har derfor tenkt å melde meg opp på et nytt studie, men jeg har jo aldri tenkt å fullføre dette nye studiet, jeg er jo ferdig utdannet, får jeg likevel beholde fødselstipendet? Må man ikke (en eller annen gang) fullføre det man har permisjon fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...