lillemy86 Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 dere som har gått på p-sprøyta, ca hvor lang tid tok det før TR kom tilbake igjen?! en nå 4 mnd siden siste p-sprøyte, og ingen teng til TR. lurer på om jeg skal ta en test i neste uke, for sikkerhetsskyld.
Gjest Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Jeg har selv ikke gått på p-sprøyta, men jeg ville snakket med legen om jeg var deg. For sikkerhetsskyld tatt en test hvis du har mistanke. Hvis du prøver å bli gravid så lykke til )
lillemy86 Skrevet 31. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2006 kan ikke si vi er aktive prøvere, men skjer det så skjer det. gjør ikke noe for at det ikke skal bli spire, men stresser ikke med temping og eltest osv. tar ting som det kommer. å kommer det en liten spire så er den hjertelig velkommen! =)
Gjest Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Skjønner det ) Da er det jo bare å høre med legen eller om det er noen her inne som vet noe om det som kan fortelle deg det. Lykke til uansett )
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 P-sprøyta er litt spesiell i forhold til andre prevensjonsmidler, for det kan faktisk ta opptil 1 1/2 år før syklusen er i orden igjen, dessverre... Men mange bruker ikke så lang tid da, og har du ikke fått tr etter 1 år så har du jo krav på utredning fra legen din uansett. Skal krysse fingrene for at du får tr fort jeg, lykke til:)
Gjest Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 For å si det sånn...det tok laaang tid for meg. Jeg skulle tatt ny p-sprøyte i januar i 2003. Dvs tok siste i oktober. Fikk ikke tilbake TR før i april 2004. Syklusen ble regelmessig i januar 2005 (tror jeg det var). Ble gravid i mars 2005. Men jeg er nok et ekstremt tilfelle ville jeg tro. Det er sikkert mange som ikke måtte vente like lenge som meg. Og for vår del så begynte vi egentlig ikke prøvinga ordentlig før i august 2004. Tok det litt som det kom... Håper du har bedre lykke med deg enn det jeg hadde. Lykke til! ;-)
lillemy86 Skrevet 2. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. september 2006 noen som har opplevd å bli veldig trøtt å ha null energi etter p-sprøyte slutt? vet ikka hva som går av meg jeg, er så trøtt å slapp, blir svimmel for ingenting. helt forferdelig! magen streiker og alt er bare teit! =/
Maries mamma Skrevet 4. september 2006 #8 Skrevet 4. september 2006 Hei! Etter at jeg slutta på p-sprøyta fikk jeg ikke mensen før jeg fikk en pirmolutt-kur av legen etter 10mnd.Nå er det 2 år siden sist jeg satte sprøyta og er enda ikke blitt gravid...Jeg tror nok at du må smøre deg med tolmodighet.Legen sa til meg at det kunne ta opp til 2 år før mensen og hormonene stabiliserte seg. Ikke mist motet og stå på:-)
lillemy86 Skrevet 4. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. september 2006 noen som vet hvor lang tid det må gå før man kan få pirmolutt? passer så bra i utdannelsen min å få barn i løpet av 2007, må planlegge når man er student. =/
milly:) Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Heisann:) det tok 2 måneder fra p-sprøyta hadde gått ut til jeg fikk mensen tilbake... altså 5 måneder fra siste sprøyta ble tatt!
luba Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Jeg tok siste sprøyte i oktober '04, fikk TR igjen juni eller juli '05. Men det er først nå helt i det siste den begynner å bli noenlunde normal igjen.... Legen min sa det kunne ta opptil 36 mndr før syklusen var normal igjen!!! Det er lenge det :-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå