Gå til innhold

April: Er det ingen her som har tenkt å fullamme til 6 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser i andre innlegg om babyer som får både grøt og frukt og mme, og det slår meg at jeg oppfatter det som tidlig. Er det ingen som ammer, og som har tenkt å fullamme så lenge som mulig? Jeg bare lurer jeg, føler meg helt alene her jeg kun ammer og har tenkt å gjøre det så lenge som mulig, også nå når jeg begynner å jobbe igjen om to uker. Gutten min er 4 mnd nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullammer ogsaa, han vil ikke ha mme saa den saken er grei.

Har tenkt aa vente med mat til han er 6 mnder, men maa se det an etter 5 mnds kontrollen da han ikke har hatt den beste vektoppgangen.

Skrevet

Jeg fullammer ennå, og har tenkt å gjøre dette til han er 6 måneder. Han sover godt om natta og legger fint på seg, så ser ikke vitsen i å begynne med grøt eller annen mat nå i vår situasjon. Han er snart 5 måneder.

Skrevet

Så lenge man gjør det som passer best for en selv og ungen er det vel ikke tidlig. Hvorfor kan man ikke få bestemme selv hva som er tidlig da? Og tidlig i forhold til hva- det helsedep. har bestemt eller hva....?

Det må vel være opp til hver enkelt om man fullammer eller ikke.

Skrevet

Hadde store planer om det jo.... Men igår bråbestemte jeg meg og kokte grøt. Han fikk en skje bare... og jeg gjordet det samme i dag. Hele uka har han vært i seng rundtkl 20. Fått mat igjen i 23 tiden og i 4-5 tiden. Det skal jeg kunne leve med, selv om jeg skulle ønske han sov natten gjennom. Men så spiser han i sengen i 7-tiden og når klokken nærmer seg 11-12 om dagen og vi har lyst å komme oss ut - vil han ikke spise. Har gjerne ikke spist på 5 timer og puppen er ikke interessant i det hele tatt...

Så for å få i gutten mer mat på dagtid må jeg vel begynne med grøt da.... og kanskje nattesøvnen kommer tilbake også. Sånn er det bare... Han er 5 mnd neste uke...

Skrevet

Heia, verdens helseorganisasjon anbefaler fullamming til fylte 6 mnd. Det er oxo det helsestasjonen her anbefaler. Jeg har likevel begynt å la tulla få smake på endel frukt mm fordi endel babyer faktisk mister interessen i annen mat enn melk dersom de ikke får smake annet før de er et halvt år gamle, og da går tilvenningen til annen mat mye tungere. Men jeg lar henne altså bare smake bitelittegranne slik at hun skal venne seg til at det finnes andre smaker;-)

Skrevet

Helt klart opp til hver enkelt, jeg har ikke sagt noe annet:-) Jeg bare lurte på om det var andre som fullammet da jeg fikk inntrykk av at det var så mange som var oppe i flere måltider daglig med annen mat. Når jeg sa tidlig så mener jeg i forhold til det som er anbefalt fra helsestasjon blant annet, at man bør vente til 4 mnd med å introdusere annet enn mm/mme på grunn av tarmenes utvikling.

Jeg forventet å få denne type tilbakemelding, selv om jeg overhodet ikke skrev for å provosere noen. Jeg var bare nysjerrig på om det var andre som også fullammer fortsatt, da det var stille omkring det her inne, men mye om andre matrutiner.

Skrevet

Jeg ammer. Og jeg skal fortsette så lenge som mulig. I går virket snuppa noe sulten på kvelden, så virker hun urolig i dag også prøver jeg med grøt i morgen..hvis ikke blir det pupp fremover også..(hun tar ikke flaske)

Skrevet

Skulle gjerne gjort det men mistet melken for lenge siden, så da går det desverre ikke :-)

Skrevet

Jeg gir tulla både grøt og fruktmos hver dag! Det går kjempe fint. Hun trengte rett og slett mer mat, og er stor-fornøyd nå.

Personlig ville jeg valgt å gi smaksprøver fra 4mnd selvom jeg ammet. De er mindre skeptiske, og tilvenningen er lettere da enn etter 6mnd....(Har jeg hvertfall hørt av venner).

Skrevet

Hei!

Sønnen min er 5 mnd og jeg bare fullammer. Med tanke på allergier er det jo så bra sies det, men jeg prøvde med grøt i 2 dager, virket som han likte det. Helesesøster sa at jeg ikke behøver å gjøre det enda, for nå jeg gir han litt grøt nå vil kroppen hans få behov for mer av dette, så derfor sa hun at jeg fint kan vente til han er 6 mnd og han sover godt og virker veldig fornøyd med bare morsmelken:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...