Gå til innhold

Trodde alle babyer elsket å bade?!


-carina-

Anbefalte innlegg

Men det gjør slettes ikke vår, altså...

Har badetermometer, så det er ikke temperaturen det er noe galt med... Så fort en bitte liten tå kommer i nærheten av badevannet blir det skrik. Og mer og mer hysterisk utover i bade-seansen (som aldri varer så lenge som ett minutt engang, fryktelig leit for oss å høre den skrikingen). Har forsøkt å bade en gang hver annen uke siden fødselen, men det blir ikke bedre... Ikke er han glad i vaskeklut heller, men vi må jo vaske litt, han gulper jo, og det bør jo vaskes...

Er det flere av dere som har barn med "vannskrekk"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår likte heller ikke bade i begynnelsen, han ilskrek den første gangen da jordmora skulle bade han før vi dro hjem. Da bare lo hun og sa at de fleste likte å bade MEN ikke alle babyer likte å bade i begynnelsen, men at ettehvert ville han like det:-)

Så vi fortsatte å bade ham annenhver dag (ved kvelds stellet) og etter 2 uker gikk det over, og nå liker han det kjempe godt!

Så er nok bare å fortsette å prøve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"bading en gang hver annen uke".......det blir da så lenge mellom hver gang at bebis ikke venner seg til det, hva med å ta et bad hver 3 dag til bebis venner seg til vannet, og deretter trappe ned på bading så ofte.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for tipset!

Jeg er litt usikker, var hos helsesøster i dag, hun anbefalte å vente en stund med å bade han, så han ikke ble "traumatisert" vekk fra å bade. Nå sa hun riktignok mye annet rart i dag også, men jeg er litt enig med henne, samtidig som jeg er enig med deg...

Men jeg kan jo ikke følge begge rådene, så jeg får vel prøve å finne ut hva jeg skal gjøre... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor varmt da? Har hatt både 37, 38 og 39 grader på vannet... Varmere enn det blir kanskje for varmt?

-

Men det er et godt tips, merker at når jeg vasker ham med vaskeklut sutrer han minst dersom kluten er litt varmere... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å dusje med babyen?

Dette gjør vi, hun sitter godt på armen, og bare smiler og koser seg. Har noe med tillvenning til vann, og det å være trygg på armen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd en sånn "tummy tub"?

Angivelig elsker de fleste babyer denne.

Min sønn elsker å bade, så jeg har nok vært heldig.

Håper det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går forsøkte vi 40 grader i vannet og så la vi en varm klut på magen hans.

Det hjalp litt, han var stille i hvert fall i 15 sekunder før han begynte å skrike... :-D

Skal prøve igjen i dag, kanskje han er stille i 30 sekunder?? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Føljetongen fortsetter... :o)

 

Nå er bading helt akseptabelt, og jeg er glad! :-D

Har 40 graders badevann og varm klut på magen, og det funker bra!

Nå har vi faktisk badet to dager på rad! :-D

Å ta ham opp av badevannet har også vært et leven, men nå ruller vi inn en ovn på badet og fyrer opp til ulevelige temperaturer, så nå går det også som en drøm!

Neste skritt nå er å kjøpe større badebalje... (Og med tiden skal vi pusse opp badet og sette inn badekar!) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at badingen går bedre:)

Hos oss har det også vært en del skriking ved bading. Men i går da jeg bada henne så var hun helt rolig. Tror hun var i vannet nesten 10 min. Men hun liker ikke å bli tørka da.....

Tror kanskje det har noe med alderen deres å gjøre. I begynnelsen var det skremmende med hele badingen, og kanskje vi stressa litt med det (de merker veldig godt når vi stresser, og da blir de urolige). Nå er de blitt 2 mnd, og begynner å bli vandt med bading og koser seg :)

Lykke til videre:)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre at badingen er blitt en drøm:-)

for det er jo så kos å ha den lille stunden på badet om kvelden!

Nå ble jeg glad på dine vegne Carina:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...