Gå til innhold

skal kjøpe vogn, tenker spesielt på bredde i butikker osv. har noen erfaring?

mamma til lillegull

Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg vel fire måneder på vei og begynt å se på vogner. Har lyst på urban jungle, men den er jo fryktelig dyr. Ser bredden på forskjellige vogner varierer fra 74 cm og til vel 80 cm på bredden. Tenker som så at jeg må jo ha en vogn hvor jeg ihvertfall kommer meg igjennom kassa på rema , noen som vet om alle tvillingvogner går gjennom den type steder ? Kan liksom ikke løpe rundt med målebånd alle tenkelig steder heller.

alle vogntips tas imot med takk !

Fortsetter under...

Vi har kjøpt TFK Twinner Twist. Sammenslått er den 85x78x43 cm med hjul og 78x78x27 cm uten hjul. Den blir mao. ganske mye mindre enn urban jungle sammenslått.

Kjøper du hardbagger til er disse 80x32 cm.

Det er mange gode vogner på markedet, men det er jo greit å velge en som er under 80 cm bred i allfall.

Lykke til!

Hei!

Jeg har en venninne som har OTH til sine tvillinger - hun er veldig fornøyd! Jeg er enig i at vognen er fryktelig dyr, men har kjøpt den med soveposer og en dobbel bag på nettet fra Nederland - vi sparte over 4000,- og er veldig fornøyde! Utrolig lett å trille selv med 2 toåringer oppi og kun 74 cm :-)

Annonse

Jeg venter åsså tvillinger og jeg har funnet den vognen som ikke er dyr og som går gjennom de fleste dører. Basson heter de. Koster 5990,- for tvillingvogn. Bredda på dem er 78 cm. Og normale dører er 80 cm eller bredere.nettside man kan gå på er "bassonbaby.dk"

Mtp fremkommelighet, er det en vesensforskjell på en vogn som er 74 og 80 cm bred. Med den smaleste vogna, kan du feks klare å snike deg rundt de fleste reoler i butikkene uten problemer. Jeg kommer meg akkurat gjennom den bredeste enkeltkassa på nærbutikken med OTH'en

Rådet fra en erfaren tvillingmor; velg den smaleste vogna, og gå for guds skyld for en vogn med svingbare forhjul. En vogn uten svingbare forhjul vil fort bli veldig tung både å trille og manøvrere.

Jeg ville bare si at jeg har også TFK Twinner Twist og er kjempefornøyd med den. Så lett å trille og jeg kommer meg inn overalt. Ikke noe problem. Har softbagger da, men tror ikke det skal ha noe å si for selve vognen er jo 79 cm bred. Den går også akkurat gjennom vanlige dører inne i huset.

Selv kjøpte jeg denne vognen etter å ha lest vognguiden på dobbel glede. Der har mange lagt inn sine vognerfaringer og mange anbefalte den jeg har kjøpt.

Vi venter tvillinger i desember og har sett TFK twinner twist på babyjungle.nl, og har planer om å bestille den der. Vi har tenkt å bestille to hardbagger til også. På vår handleliste fikk de det til å bli 670 Euro + 60 Euro i shipping. Er dette det vi må betale da eller kommer det en norsk avgift på 25 % i tillegg? Da blir det i tilfelle litt dyrt.. Når vi bestiller en enhet av duo-set bag vil det si at vi får to og at prisen gjelder for de to, ikke sant? Litt usikker.. Tenkte vi skulle ta kontakt med han Henning som du skrøt av.

Syntes det beste var en form for tandemvogn jeg,der de sitter etter hverandre el.Husk du skal inn på eks klesbutikker å gå mellom reoler og slikt.Blir fort trangt,ikke morsomt å sperre veien for alle heller.

Annonse

Vi har kjøpt Tautonia S4 og den er superfin. Har ikke tatt den i bruk enda, siden jentene ikke kommer før om noen uker..Vi kjøpte den på Babyplanten i Nederland og bet 7700,- for vogna med hardbagger, poser, trekk ol. I norge på babyshop kostet den 9000,- med myke bagger hvis jeg ikke husker helt feil.. Den er litt tung, men det skal nok gå bra..Den er ikke bredere enn at den går inn i butikker og vanlige dører..

Lykke til med valget av vogn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...