Gå til innhold

Har et spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje ett litt dumt spm, men kan man bli gravid utenom EL dagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Men...Du kan ha sex hele fem dager FØR el og bli gravid av det. Grunnen er at spermen lever i opptil fem dager (tror det er fem dager) og at de da ligger klare og venter på at egget løsner..

Skrevet

Jeg tok en positiv el test på lørdag og hadde samleie samme dagen.

Det var den første positive testen på lørdag, var negativ på fredag. Testet også positiv el test nå på mandag, men hadde bare sex lørdagen på den første positive el-testen. Kan jeg ha blitt gravid da?

Skrevet

Joda, det kan du. En orgasme kan gjøre så ett ekstra egg løsner utenom EL, og du kan bli gravid. Du kan faktisk ha flere EL i en periode,men hvor vanlig det er vet jeg ikke, det er vel ikke så veldig vanlig.

Ett utdrag fra "barn i magen fra A til Å"boka mi

Kan jeg bli gravid i hele syklusen?

De aller fleste blir gravide der de valnligvis har eggløsning i syklusen sin. Men hyppige samleier og/eller orgasmer kan gjøre at ett egg modnes og løsner utenfor vanlig tid. Dette kan da befruktes.Derfor bør man aldri satse på sikre perioder med mindre det er OK at man blir gravid.

Så, da sier jeg. LYKKE TIL:o))

Skrevet

Ja, det kan du:)

Håper det hvis det er det du vil da!!

Skrevet

I følge Pernille så stemmer ikkje dette heilt, Ronja Marie blir storesøter, sjølv om eg også har høyrt det du seier. Sjekk ut denne sida http://www.pernille.info/el.htm

Men du kan jo fint vera gravid i forhold til den el som du fortel om. Lykke til frå meg òg :)

Skrevet

hei

på helsenett står det også man kan bli gravid utenom.

man kan faktisk bli gravid utenom EL ja. jeg har iallefall blitt det med den ene min.

og jo eldre man blir også jo lettere er det at et egg løsner utenom EL.

men lykke til og håper spiren sitter der den skal :)

Skrevet

Men...man må jo nødvendigvis ha el for å bli gravid??!! Eller?? Altså, jeg mener ikke at man må bli gravid akkurat den dagen som man skulle hatt el, men at el kommer litt tidliger eller senere enn det man tror og at man da blir gravid utenom det man trodde var el perioden.

Men egget må være der, og for at egget er der må man ha hatt eggeløsning.

Ble litt rotete det her:)

Skrevet

hallo ronja blir storesøster..du har gitt feil opplysning....bare en el og ikke et ekstra egg,men egget kan løsne litt før ved samlweie vist det likevel er modent!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Opplysningen jeg kommer med er fra Jordmor Siri, hun som lager sidene her, OG som har skrevet boken. Så da er det hun som tar feil og ikke jeg.

Jeg siterte det hun hadde skrevet i boka si..... Det kan modnes flere egg i en syklus. Hvordan kan det ellers bli født 2-eggede tvillinger? Og alle eggene MÅ nødvendigvis ikke modnes likt.

Skrevet

to-eggede tvillinger betyr at det kommer 2 sædceller inn i 1 egg, ikke 2 egg.

Skrevet

sorry, jeg tok visst feil her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...