Gå til innhold

Sykmeldt, jeg...noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Etter uker med høy puls og svimmelhet ble jeg i dag sykmeldt. I første omgang ut september, men blir nok resten av svangerskapet. Er i dag 21+3.

Må si jeg er litt lettet, men skulle jo helst ønske at jeg var i god form. Men, men.. dumt å ta noen sjanser, vil jo bare det beste for lille gutt i magen:-)

Noen flere her i samme situasjon? Hva gjør dere for å få dagene til å gå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krøp til korset på mandag og ba om sykmelding pga BL. Er i første omgang sykmeldt t.o.m. 19. september, for da har jeg legetime igjen, men jeg antar at jeg forblir sykmeldt fram til permisjonen (vil da være i uke 31)

Det er ikke det at jeg har så sterke smerter, men det er langt fra godt å gå rundt på jobb med mer eller mindre konstante smerter i bekken og rygg. Dessuten henger plagene i de første par dagene etter en vakt, og da rekker man knapt å bli bedre før man skal på jobb igjen. Jeg jobber nattvakt på sykehjem, er alene på vakt og føler ikke at jeg er den perfekte nattevakt for tiden. Når jeg går rundt ekstra trøtt og med smerter, er jeg langt fra den tålmodige, hyggelige og blide nattevakt jeg ønsker å være...

Så nå nyter jeg dagen hjemme, gjør det jeg greier, men må unne meg noen ekstra hvilepauser i løpet av dagen, for ryggen tåler mindre enn før...

Akkurat nå er mannen min også sykmeldt, så det blir derfor ikke kjedelig å gå hjemme. Dessuten har jeg mye jeg helst skulle ha gjort, hvis jeg rekker/greier det.

Skrevet

Sitter på BIM... Mange som foreslår å strikke eller lese eller lime inn bilder eller noe sånt, men orker ikke, gidder ikke.. Dessuten får jeg vondt i hodet av å fokusere blikket over tid..

Har ingen gode forslag rett og slett, men si gjerne ifra hvis du finner på noe lurt!!

Skrevet

Jeg ble sykemeldt i uke 21, for bekkenløsning.( er nå uke 24)

Men på mandag fikk jeg beskjed om å bare ligge i senga å ta d helt me ro noen dager ( bærer på to barn, å har hatt premature rier), å det eneste man kan gjøre for å få dagen til å gå er da å lese, se på tv, å invitere venner på besøk, så man får selskap.

Samboeren min jobber fra morgen til kveld, så jeg tilbringer dagene alene.. kjempekjedeli :(

Skrevet

Jeg er sykemeldt pga tvillingsvangerskap (27+6). Benytter dagene til å gjøre litt forberedelser hjemme til de to små kommer. Ellers blir det å lage mat da til typen kommer hjem (blir nok vanskelig å avvenne han når den tid kommer).Jeg leser også en del i bøker og blader...og titter litt på Dr.Phil og Oprah når det passer. Energien er imidlertid ikke helt på topp...så får ikke gjort så mye som jeg burde. Nå har jeg dårlig samvittighet for at jeg burde ha støvsugd, men jeg er så tiltaksløs =0/ Æsj, kanskje jeg bare skal hoppe i det.........

Skrevet

Jeg er også sykemeldt,men det pga operasjon å brukken arm..

Men merker at jeg har utrolig godt av det,begyner å slite en del med ryggen å er bare kjempe sliten!!

Skrevet

Hei! Har vært sykmeldt i en mnd nå.. Er trøtt og sliten, vondt i hodet, og litt kvalm.. Er jo ikke kjempedårlig, men jobber på småbarnsavd i bhg og føler at jeg mangler endel krefter før jeg er i stand til å ta meg av ti småttiser..

Prøver å få dagene til å gå da... sover jo til ca. ett og da er det jo pare tre timer til min kjære kommer fra jobb.. lager middag til han kommer hjem da.. Godt å slappe av egentlig...

Skrevet

Har jo nok å ta av hvis jeg begynner å gjøre noe i leiligheten.. :-) men når det kjennes ut som om man har løpt 60 meteren bare men går fra stua til kjøkkenet, begrenser det seg fort..

Får lære meg å strikke eller noe..hehe:-)

klem til alle med ønske om en fin tid fremover

Skrevet

Har alle planene klare til jeg blir arbeidsledig ,noe som desverre skjer snart! skal male ferdig alle bildene jeg har begynt på, bestille tøybleier og tråd til ullbukser, struikke ullbukser, kanskje pusse opp et barnerom, plukke plommer, og epler, male soverommet? lage syltetøy av de frosne blåbærene min, søke ny jobb seff....men blir vanskelig å få noe nå tror jeg...;s sette bildene fra i fjor og i forfjor i album, huske å ta bilde av magen min, reise på besøk til venninna mi i bergen, handle bebisklær ,lese ferdig serien om skiveverden, begynne på tidshjulet bøkene igjen? lytte til god musikk, ha tid til å spise lange og gode middager med min kjære! :) OSV....gjett om jeg ønsker meg litt fritid??? ;P

Skrevet

Du over her som maler bilder...

Hva slag maling bruker du? Jeg maler litt bilder på hobbybasis, men har droppet det nå under graviditeten (oljemaling). Lurte kanskje på om jeg skulle forsøkt med akvarell eller acryl istedenfor...fint tidsfordriv om det er forsvarlig med tanke på de to små =0)

Skrevet

har akkurat blitt 50% sykemeldt pga veldig lavt blodtrykk. må si at det bare er deilig, endelig få gjort noe annet enn å ligge rett ut i senga etter jobben. syns det er masse jeg kan gjøre. gøy å traske å titte på baby utstyr, besøke venner, få vasket leilighet (det trengs), lese bøker og bare slappe av! deilig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...