Gå til innhold

hvor sover barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har hørt at babyen bør ligge i noe annet enn sprinkelsenga den første måneden, dette pga at det blir for stort. De liker å ha det tett rundt seg og at de ikke får den samme tryggheten ved å ligge i ei sprinkelseng!

Men skal man da bruke noe annet? Er vel ikke alle som har vugge og denslags...? Ble litt usikker da jeg hørte dette- vil jo det beste for barnet, men hadde ikke tenkt å bruke noe annet enn sprinkelsenga? Baggen på vogna er sikkert ikke komfortabel nok? Nei nå ble jeg usikker dere......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er pga sprinkelsenga er stor i forhold til hva barnet er vant til fra magen... jeg kommer til å legge baggen fra vognen oppi sprinkelsengen... Da er det litt tettere rundt bebisen og sprinkelsengen er der. Eller man bare kan la barnet sove i vognen. Kan også få kjøpt slik babyreir man legger i senga... Er ikke iskker på hva det heter...

Skrevet

Dette er et tema som har vært diskutert her hjemme også... Jeg ville på død og liv skaffe en leandervugge til babyen; med samme begrunnelse som du har hørt. Mannen min nektet imidlertid plent;mente dette var unødvendig.

Så kom vi til å nevne det for naboene som ble foreldre rundt påsketider, og de hadde heller ikke anskaffet noen liten soveenhet til gutten sin. Når han ikke ville sove i sengen hadde de rett og slett løst det ved å la ham sove i vogn-baggen, og latt den stå oppe i sengen. Dersom vår lille pike ikke vil sove i sprinkelsengen sin, tror jeg vi vil løse det likedan, så får vil heller forsøke å venne henne til sengen etterhvert.

Skrevet

Trodde kanskje bagen til vogna ikke var noe særlig å sove i "hele" natta jeg, men barnet veier jo så lite- at underlaget har kanskje ikke så mye å si?!!.....

ikke så domt forslag å sette bagen i senga nei. Takk for tipset.

Skrevet

det er ikke farlig når barnet er så lite...:)

Skrevet

Babyen sover jo ikke hele natten.Jeg var oppe 2 hver time for å amme min datter oftere en normalt da ho var født for tidlig.

Vi brukte sprinkelsengen helt fra starten vi,tenkte ikke over det.

Kommer nok til å gjøre det samme nå også.

Skrevet

Jeg hadde problemer med å få førstemann til å roe seg i sprinkelsengen, hun sov oppi der, oppi en liten bag. Har sett her inne at man kan få kjøpt en ammemadrass, en slags liten firkantet madrass med myke kanter på. Den er visst praktisk å løfte barnet opp i sengen dersom man skal amme på natten, og ikke så farlig dersom man skulle sovne med barnet mellom seg:) Så en i Sverige, de var ikke så himla dyre:)

Men gjør et forsøk, mange roer seg helt fint i sengen sin dersom de blir trent til det:)

Skrevet

Jeg er også blitt anbefalt å ikke ha babyen i sprinkelseng til å begynne med nettopp fordi senga blir stor og "utrygg".

Vi har arvet kurv vi skal bruke i begynnelsen. I tillegg har vi kjøpt ammemadrass som vi tenkte vi skulle prøve å ha i sprinkelsenga.

Men jeg har hørt at babyen godt kan sove i bagen til vognen i begynnelsen. Vet flere som har lagt bagen i sprinkelsenga.

Skrevet

blir nok vognen i begynelsen for meg, helt inntil hos meg;) sukk, gleder meg slik!!!

Skrevet

Vi brukte sprinkelsengen fra første stund sist gang, og kommer nok til å gjøre det nå også. Syntes ikke det var noe problem. Har du et ullteppe, en ekstra dyne eller en pute eller noe er det jo ikke noe i veien for å bygge et slags "rede" for henne/ham oppi sprinkelsengen. De blir fort store nok! Vi brukte en liten stund et teppe til å bygge opp et slikt "rede" slik at hun ikke skulle skli/bevege seg nedover i til andre enden av sengen, det holdt fint for oss. Brukte det ikke så lenge, hun vente seg fort til sengen.

Skrevet

Vi kjøpte i sverige noe som heter innsatsseng. En liten madrass med myke kanter på.

Tenkte å bruke den i starten oppi sprinkelsengen. Denne kan også brukes mellom oss i dobbelsengen hvis barnet skal ligge litt der. Virker kjempepraktisk (har jo ikke testet enda).

har ikke sett dem i norge, men kansje de selges her og?..

Skrevet

vi har en kurv som har blitt brukt i mange generasjoner, den har vi satt oppi sprinkelsengen, å blir vel sikkert å bruke den i noen måneder fremover.

Skrevet

Vi kommer til å bruke sprinkelsenga fra hun er nyfødt, det gjorde vi med førstemann og det gikk så greit at.. Vi la han på tvers øverst i senga, og la et brettet teppe på andre sida, da fikk han ei "lita" seng i den store senga. Fungerte utmerket for oss! Enkelt, billig og plassbesparende...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...