Gå til innhold

April: Noen som har mistanke om allergi - eller fått sjekket det????


allergibarn

Anbefalte innlegg

Vi tror nemelig at lillebror har eggeallergi, da han får eksem i ansiktet når jeg spiser egg, pannekaker etc. Så i samråd med legen skal jeg kutte ut alt som er egg i... Ikke lett, leser på alt og det er faktisk egg i ganske mye.

 

I tillegg har han hatt sprutgulp (trodde ikke det var mulig å gulpe slik altså) og mye vondt i magen som har blitt bedre når jeg sluttet å drikke melk. Forrige uke spiste jeg masse melkeprodukter og han gulpet ut hele sengen sin, måtte bytte alt... til og med på gulvet var det gulp. Men legen tror ikke han har melkeallergi... men jeg har nå kuttet ut det meste med melk i likevel, så får vi vente og se på en allergitest når han har passert 6 mnd. Snakket med så mange med barn som har melkeallergi eller intolleranse som har samme symptomer som han som sier jeg må stå på mitt og få han testet.

 

Andre som har samme "problem" eller erfaringer her???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg kuttet ut melk veldig tidlig, fordi jeg hadde mistanke om melkeintoleranse. Søsteren min har nemlig det, og mannen min har laktoseintoleranse. Det er ganske vanskelig å få sjekket det når de er så små, men doktor Reicholds (tror han stavet navnet sånn?) som iallefall tidligere var ved rikshospitalet er ekspert på melkeintoleranse. Og dersom han har det er det veldig viktig å finne ut av det/ slutte med melk så fort som mulig, for da klarer ikke kroppen hans å bryte ned melkeproteinene, og de får noe av samme virkning på ham som amfetamin. Så det er endel problemunger som rett og slett blir vanskelige pga kosthold. Dersom de blir holdt borte fra melk kan de i beste tilfelle utvikle de enzymene som de mangler i tarmen og som bryter ned melkeproteinene. Om egg vet jeg ikke så mye, men det finnes mange bra erstatningsprodukter for melk; melkefri margarin (blå soft) rismelk, og veldig god is som man får kjøpt på helsekosten. Det er slitsomt en stund, men så venner man seg til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...