Bilba og gutta :) Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Hei alle overtidsjenter! Tenkte vi kunne lage en egen tråd for oss desperate og utålmodige som fortsatt går og ruger. Har mistet oversikten over hvem som er på overtid nå, for jeg synes alle augustdamene har født...men koselig om vi kan oppdatere hverandre litt her. Dessuten er det sååå spennende å lese når noen er i gang og drar på føden Jeg har hatt veldig sterke og vonde kynnere i hele natt. Og da jeg var på do i sted kom det MASSE tykt gult slim med litt ferskt blod i...(nam nam) Håper det var resten av slimproppen og et tegn på at noe er i ferd med å skje. Hva med dere andre? Noen tegn til fødsel?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hei Er to dager over, slimproppen gikk tirsdag (termindagen), tilbrakte den natta med rier som varte ca 30 sek i gangen med 5 - 8 min mellomrom. Dabbet av utover gårsdagen, og tilbrakte denne natta med en annen type smerte i magen ( mer sviende/brennende smerte) som og har begynt å gi seg. Skal til jordmor om en time så får vi se hva hun sier, er spent på om hun stripper eller hva som skjer.......
Bilba og gutta :) Skrevet 31. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. august 2006 Lykke til hos jordmor... jeg ble strippet mandag, og det var ikke vondt i det hele tatt faktisk. Tvi tvi
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Jeg er også på overtid, 2 dager over. Men kan ikke si jeg merker så mye til at det er noe på gang. Var på jordmorkontroll i går, og hun merket at det var endel kynnere da hun skulle kjenne etter hvordan babyen ligger. Jeg merker ikke ofte til kynnerne, og ikke gjør de vondt, men har ofte stikninger nedover i underlivet. Han har vært festet i ca 3-4 uker nå, så tror det er at han prøver å komme seg lenger ned. Så håper at det kommer til å skje noe snart =)
mamma til en skatt Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Hei hei! Jeg er 1 dag over termin. Hadde så inderlig håpet det ble en termin baby, men dengang ei. Merker ingenting heller!
Bilba og gutta :) Skrevet 31. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 31. august 2006 En oppmuntring til dere som ikke merker noe: En venninne av meg fødte for 2 uker siden og hun har ikke merka så mye som en kynner under hele svangerskapet. Slimpropp og tegningsblødning så hun heller ingenting til... plutselig - på termindatoen fikk hun rier, og ungen var ute 2 timer etter termindatoen. Mens jeg derimot har hatt modningsrier og mensmurringer i over 2 uker nå...slimproppen har også gått, men fortsatt ingen baby. Så plutselig skjer det!
mamma til en skatt Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Åh, det var jammen betryggende å høre!! Da skal jeg heller prøve å holde motet oppe jeg:)
detvarengutt! Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 4 dgr over! Men har mens-termin i dag, så kanskje....
detvarengutt! Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 har 2 cm åpning, har hatt det i minst 1 uke, og ble strippa på sykehuset sist torsdag. Ikke vondt i det hele tatt forresten....
Stratos med 3 barn Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Hei, hei Her er vi i dag 10 dager over - phu! Jeg har faktisk ikke et eneste tegn på at noe nærmer seg. Ikke kynnere, rier, maserier eller noe som jeg legger merke til! Det har heller ikke gått noen slimpropper eller vann. I går var jeg hos jm. Hun forsøke å strippe meg, men det var ikke så lett fordi det nesten ikke var mulig å nå mormunnen. Altså, den ligger fremdeles bakover og det finnes ikke tegn til modning, åpning eller noe. Eneste forskjellen fra sist kontroll var nå at hodet var delevis festet.. ) Hun anbefalte å forsøke miniclyx og det gjorde jeg i går kveld. Et helvete å få til spør du meg og ikke har jeg merket noen bedring heller ( I morgen skal vi på overtidskontroll på ahus. Men jeg forventer ikke annet enn en røff behandling (mer stripping etc), iom det ikke er 14 dager på overtid før til mandag..... Vel, vel, nå er jeg lei ja! Det er fælt å si det, men jeg klarer ikke lengre å fokusere på at vi skal ha en liten baby, kun på den store magen som aldri har tenkt å forsvinne. Nytt kallenavn har den fått å, jævelen! For mye tyder jo på at denne ungen (jævelen) må drives ut! Og da er jeg nesten helt sikker på veier 6 kg og er en meter lang eller noe... Blir født voksen denne her skal dere se....! Nei, det går bra ) Bare lei!!! Kan ikke forklares ordentlig det - man høres gal ut uansett liksom. Lykke til alle dere andre! Og det er forresten noen med termin i oktober som allerede har født så jeg i dag. Fy fader så urettferdig!!!
stratos Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 8 dager på overtid og i går begynte jeg faktisk å bli LEI:) Intet tegn til baby enda, hodet har vært festet i to uker men tror dere barnet vil ut...NEI... i dag skal jeg med sønnen på fotballkamp, kanskje det hjelper???
Bilba og gutta :) Skrevet 31. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 31. august 2006 hva er imagen: 10 dager på overtid her også,og jeg føler akkurat det samme som deg....greier nesten ikke glede meg lenger fordi jeg er så lei.For 2 uker siden var jeg SÅ klar og motivert for fødsel, nå er jeg bare redd...men for all del: jeg gleder meg kjempemasse til han er ute da! Føler også at han er stoooor, siden alt jeg orker å gjøre om dagen er å ligge på sofaen, bake kake og spise Han ble estimert til nesten 4 kg for noen dager siden...håper han ikke blir mye større i hvertfall. Skal vi inngå en deal å føde i helga alle sammen??
Heidi22 Skrevet 31. august 2006 #13 Skrevet 31. august 2006 Jeg er 7 dager over termin. Var på overtidsvurdering i dag og babyen har det altfor bra inni der. Blir helt gal! Humøret bare synker og synker! Syns det er utrolig kjedelig å bruke av permisjonstiden til å bare vente. Har hatt mensenmurringer i flere uker, spesielt om natta, og de blir sterkere. Kynnere har jeg ikke mye av... litt når jeg er fysisk aktiv. Slimproppen har jeg ikke sett mye til heller. Er overbevist at jeg må gå 7 dager til og bli satt i gang.... føles forferdelig lenge! Blir sikkert en STOR baby. Trist altså. Som dere skjønner er humøret på bånn akkurat nå! ÆSJ!!!!!!
førstebarn77 Skrevet 31. august 2006 #14 Skrevet 31. august 2006 Hei! Jeg er vel egentlig ikke på overtid ennå, har termin i morgen... men merker ingenting.....har ikke sett snurten av hverken det ene eller andre.... lurer virkelig på om hun kommer noengang..
Hopsi Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 Hallooo jenter! Henger meg på....8 dager over tiden i dag jeg også. Men jeg har et håp om at noe er på gang. Prøver å klamre meg til det. Fikk modningsakupumktur i går og ble strippet av jordmor. Jeg hadde 3 cm åpning, men i følge jordmor kan en visst gå med dette lenge. Våkna iallefall kl 04.30 i dag av veldig sterke kynnere/maserier. Varte et par timer og forsåvidt utover dagen, men jeg føler ikke at de er så sterke lenger. Er liiiivredd for at det skal stoppe opp. Prøver å ta tiden, men det er ikke så lett.Frykter at jeg skal gå med disse maseriene i dagesvis.......Jeg lengter etter vonde rier!!!!
*Udon'tKnowMe* Skrevet 31. august 2006 #16 Skrevet 31. august 2006 5 dager her, og tiden står heeeelt stille.. Har ks mandag eller tirsdag (legges inn mandag hvertfall) dersom han ikke har kommet til da.. Min Lille har det også alt for bra der inne, og ingenting tyder egentlig på at han har tenkt å forlate redet med det første... Mye menssmerter og murringer, og maserier om natta, men ellers niks nada... blæææh..
Stratos med 3 barn Skrevet 31. august 2006 #17 Skrevet 31. august 2006 Sizza venter gutt - overtid Jeg er så absolutt med på å føde i løpet av helgen! Ja, redd ja, du sier noe! Har hørt at det å bli satt i gang kan være en ganske sterk opplevelse, så man håper jo på å unngå det! Jm sa forøvrig til meg i går at ungene ikke vokser mer i hode nå, så om han er tung trenger det ikke ha mye å si... Ja, veldig betryggende er det jo ikke! Ja, nårn er ute har jeg nok forandret mening altså, men akuratt nå er jeg sinna!!! Hjelper jo ikke noe det da.... )
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 31. august 2006 #18 Skrevet 31. august 2006 Hei å hå! Er 5 dager over idag, drittlei, og var nettopp hos jm. Fått overtidstime på ullevål .....neste fredag!!!!! Over en uke dit jo... Smør dere med tålmodighet, det skjer nok snart sier hun....jaja, all talk and no action!!
Jolene84 *overtermin* Skrevet 31. august 2006 #19 Skrevet 31. august 2006 I dag så e ej akkurat ei veke over terminen.Og ingen tegn på at noke som helst ska skje.Om ingenting he skjedd før neste torsdag,så bli ej visst satt i gang. Einaste ej kan sei at ej e lei av no,e d evige maset om at noke he skjedd.Noke som d så absolutt ikkje he skjedd.Så derfor ska ej faktisk prøve sånn derre ricini olje ting.. Eller.. He ikkje bestemt mej heilt enda,men he ei flaske her.E fortsatt under vurdering om ej skal tørre eller ikkje:p Men jordmora mi he verken sjekka om ej he åpning eller noke sånt da.Hmm.. Ser at der e mange som he blitt sjekka.Eller så og sei alle? Hmm..
monicah Skrevet 31. august 2006 #20 Skrevet 31. august 2006 Hei alle sammen, slenger meg inn her jeg også :-) Termin 25/8 med andre ord 6 dager over. Har hatt litt kynnere av og på de siste 3 ukene. Vondt i ryggen hele tiden, og litt nedpress innimellom. Var sikker på å føde i morges, men den gang ei. Blir litt sånn 2 dager dårlig for så å føle seg i kjempeform noen dager. Var til stripping forrige onsdag, ingenting å strippe, var knallhardt og ingen åpning. Har vært igjen i dag, fremdeles ingen åpning, men mykt å fint. Alt var klart bortsett fra åpningen :-( Babyen var 2661 g som er veldig lite, men han er frisk som en fisk. Hadde litt lite fostervann, men skal til ny undersøkelse på tirsdag. Ny runde med stripping. Blir satt i gang fredag 8/9 med ballongkateter hvis ikke noe skjer av seg selv.
perulia Skrevet 31. august 2006 #21 Skrevet 31. august 2006 Hadde termin i dag jeg, men tror ikke noe kommer til å skje i løpet av natta. Har ikke hatt kynnere eller noen av de andre tegnene, men leste jo lengre opp her at det ikke trengte å bety noe, så det var jo fint å høre. Men jeg har hatt mensen lignene smerter i ryggen de siste dagene, vet ikke om det betyr noe, men håper jo at den lille jenta ikke lar vente allt for lenge på seg:)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 1. september 2006 #22 Skrevet 1. september 2006 Ja da er jeg 3 dager over, og har nå gått i 3 dager med masrier, det er vel det det heter når de kommer og går som de selv vil og ikke har noe særlig effekt. Var hos jordmor i går ja. Hun likte det hun hørte når det gjaldt smertene osv, og tilbød med å få stripping, men hun mente at det beste var å la dette få utvikle seg selv. Så da hørte jeg på hennes faglige mening. Fikk anbefalt å holde meg i fysisk aktivitet, vaske, ut å gå, sex pluss å stimulere brystvortene. Problemet er at jeg har blitt livredd etter å ha gått og kjent på små rier så lenge så jeg tørr jo ikke at det skal bli værre liksom. Men jeg vasket da hus, og jeg var ute og gikk tur med gubben i går. Har ikke gått så fort på 6 mnd jeg, og gubben etter med vantro i blikket. Eneste som skjedde var enda værre bekkenløsning og masrier i hele natt uten noe som helst effekt. Har sovet, våknet av vondt telt meg ned fra 100 til 80, rent på do, og sovnet igjen. Det "værste" var at guttungen har det så bra at han har faktisk vokst mer den siste uka og. Han skal jaggu få streve litt for å bli likt når han kommer ut
Bilba og gutta :) Skrevet 1. september 2006 Forfatter #23 Skrevet 1. september 2006 God morgen alle sammen! Jeg er ingen morgenfugl, men hadde så vondt at jeg måtte stå opp. Vet ikke om det er modningsrier eller vanlige rier jeg har hatt siden i går kveld, men vondt er det i alle fall. Murrer i ryggen konstant, og når rien kommer tar det skikkelig tak i korsryggen og i magen....varer i 40 - 60 min før det slipper taket, og Gud så godt... det teite er at de ikke er regelmessige. Kom med 20 min mellomrom i går kveld, litt tettere i natt og sjeldnere nå igjen. Men når de først kommer gjør de vondere og vondere synes jeg. Så kanskje det er noe på gang etter 11 dager på overtid? Hadde ikke vært en dag for tidlig... Noen andre som har litt action i dag?
monicah Skrevet 1. september 2006 #24 Skrevet 1. september 2006 God morgen Sizza, Høres ut som riene byggger seg opp hos deg. Kan vel ikke være kynnere når de tar slik tak i korsryggen. Høres litt ut som jeg hadde det første gang. Hadde det slik dagen før jeg fikk. Når skal du på kontroll igjen da?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 1. september 2006 #25 Skrevet 1. september 2006 Hei Sizza Høres da absolutt ut som om noe er på gang hos deg i hvertfall. Da jeg snakket med føden da mine rier begynte natt til onsdag, så mente jordmor der at ei god rie varer i minst 45 sek. Og det gjør jo dine Så selv om de kommer ganske sjeldent foreløbig så vedder jeg på at de kommer hyppigere utover dagen. For å få fart så fikk jeg råd av jordmor om å bruke kroppen fysisk - ikke sett deg ned men hold på med noe hele tiden liksom. Gå tur, skift på senga++++ Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå