Gå til innhold

De forskjellige babysidene skriver HELT forskjellig str på fostrene!! skjønner ingenting jeg!

Anbefalte innlegg

Dette gjelder alle ukene.

Her på barnimagen står det fks i uke 14 at babyen er 11cm lang.

Inne på babyverden på 14 uker (13uker,fordi de regner sånn 13+1,2 osv,så i den 14 uka ser man på uke 13)

-skriver de at forsteret er bare 8,5cm.

Hvorfor så forskjellige mål? å hva er det som er riktig??

Hilsen

Fortsetter under...

Dette lurte jeg også på.. Og på bim regner de fosteret i full lengde, med beina altså. På babyverden så regner de fra rumpe til hode=)

Syns det er litt stas jeg..hehe.. plutselig ble h*n så mye større=)

Hmm.. er du sikker?

-Fordi jeg gikk inn på babyverden nå å inne der stod det CRL:7cm. Full lengde 8,5 cm.

Her inne på BIM er forsteret "liksom" 11cm full lengde.

Har du/dere sett det?

Kanksje bare jeg som misforstår da:) huff..

:) men hadde vært fint om BIM sine mål stemte..hehe

Forskjellen er ikke bare på lengde, men på tyngde som burde være den samme! Beina er jo der uansett. :-) På meg, som er 10+ uker står det på...

BIM: Fosteret er nå ca. 6,5 cm langt og veier 18 gram.

Babyverden: CRL: 33-41 mm, vekt: 2,5-4 g

Min BIM baby er utrolig lang og tung!

Jeg tror det er babyverden som har rett(est). Jeg fikk i hvert fall den boka som "hører til" disse sidene da jeg var hos legen. Dessuten var min spire 7,5mm da jeg var nesten 7 uker, noe som stemmer med babyverden sine mål.

Annonse

Nå har jeg funnet ut her.. for jeg har to bøker fra forskjellige forlag å de skriver samme mål som på babyverden.. SÅ barimagen: SKJERPINGS!!! de har skrevet feil..målene er alfor store iforhold til ukene..vil si fra om dette jeg, men åssen får man kontakt her?

:)

Jeg var på UL da jeg var 13+1, da var babyen 8,6 cm. Da jeg kom hjem og sammenlignet lengden på babyen i magen (som var målt den dagen) var det babyverden som hadde de riktige målene. BIM-målene er lengre. Jeg forholder meg til babyverden nå, siden de var riktige for meg sist!

Det samme merket jeg da jeg kom hjem fra ul første gang.. Da var jeg 12+1 og fosteret var 5.7 fra hode til rumpe, og uken etter var den 6.9 og da var jeg 13+1, å de målene stemte mere med babyverden sinn enn bim.. Så følger ikke med på denne siden lenger, når det gjelder det..

Dette oppdaga eg også ganske raskt. Synes barnimagen sidene er veldig dårlige i forhold til andre "konkurrerende" sider på nettet. Er nesten aldri her inne lenger, bare hvis eg kjeder meg skikkelig (som i dag) Mykje som blir gjort bedre andre steder og då gidd eg ikkje vera her lenger.

Skal jo også sies at baby ikke vokser likt hos alle.

Jordmor sa til meg at de vokser i rykk og napp, slik at de kan vokse 1 cm for "mye" en uke, og så 1 cm "for lite" neste uke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...