Gå til innhold

Noen som vet noe om dette?Kløe....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kvelden hender det jeg klør rundt omkring på kroppen(stort sett på kveld).Har oppdaget at jeg har noen små røde nupper som klør.

Jeg klør ikke sånn kjempemye og det varierer litt fra dag til dag hvor mye jeg klør.En kveld kan jeg klø mer,mens en annen kveld klør jeg så og si ingenting.

Har jo hørt at svangerskapskløe kan være farlig for bebisen,derfor blir jeg litt bekymret...Leste at hvis det er farlig så er det for høyet leververidier,og for mye gallesyre.

Også kom jeg på at jeg har hatt galleoperasjon,og begynte selvsagt å sette det sammen med for mye gallesyre..........aner ikke om det har noen sammenheng,men kanskje noen av dere vet det?

Hvordan skal svangerskapskløe være for at det skal være farlig?Skal man klø ganske ekstremt da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men ring legen for sikkerhets skyld, du. Skader jo ikke å sjekke:)

Si fra åssen det gikk da!

Skrevet

Det kan være skadelig med svangerskapskløe, men bare i mer ekstreme tilfeller. Ta kontakt med lege visst det blir riktig ille. Der kan de ta blodprøver som viser om leveren din fungerer som den skal. Råd mot kløe kan være bad med beroligende oljer, lavendeldråper feks. Bruke hvitvask eller eurax som fås kjøpt på apotek. Akupunktur kan også hjelpe.

Skrevet

Hei, enig med plinger83. Det er nok i ekstreme tilfeller at det kan vere farlig. Eg hadde litt kløe i forrige svangerskap, og det hjalp da med et bad med lavendelolje i (kjøpt på body shop). Elles kan du bruke eurax, e litt usikker på kvitvask og korvidt du kan ta det. Men det veit de på apoteket. Kanskje det går over etter ei stund? Det gjorde det hos meg.

XXXX krysse fingrene for deg XXXX

Skrevet

Da får jeg ringe legen i mårra for sikkerhetsskyld,men håper og tror som dere sier at det skal være ganske ille før det blir farlig.....

Jeg klør jo lagt i fra ekstremt.Det er fint til å leve med liksom....

Bekymrer meg for alt også da.

Skrevet

Kommer ikke kløe i de områdene der huden strekkes da, og er helt normalt?

Skrevet

Tenkte på det først,men det klør på litt fler steder enn bare der.

Også er det disse nuppene som klør da.....

Skrevet

Hei, tenkte bare å si at jeg har det på samme måte. Klør der huden strekkes, det er greit nok. Men for ca 1 uke siden fikk jeg en del røde nupper på brystet og overarmene. Klør litt og ser ikke så veldig pent ut. Skal til legen i morgen og må huske å spørre han om dette da.

Si fra om du finner ut noe da : )

Skrevet

Sjekk med legen din, det kan være farlig (men det er sjeldent)- Bruk eurax, den demper kløen og er trygg for gravide:))

Skrevet

Hei hei der...

Jeg hadde kraftig svangerskapskløe med nr 2... Det er ille!!! Den farlige sv.kløen kommer fra levra, å gallesyre, om man har den, så klør man over alt, men værst er det under bena og inni håndflatene..ille er det...

Eurax og hvitvask kan fint brukes om det hjelper, ikke noe hjalp på meg... Å om man har denne typen, så er det ikke lurt å bade, for da klør man mere, hehe...

Men si ifra til legen uansett, å den blodprøven er fort gjort så det er ikke dumt å ta den om du er i tvil;)

Lykke til, håper IKKE du har den værste sv.kløen..

Klem

Skrevet

Jeg klør langt fra ille...noen kvelder merker jeg det knapt.

Men,begynte liksom å sette det i sammenheng med galleoperasjonen:(Uten at jeg vet om det i det heletatt kan ha noe sammenheng...

Håper ikke det er noe farlig....

Skrevet

Det er ikke farlig om man bare holder kontroll på leververdiene.. Det gjør man ved blodprøve, men om ikke du begynner å klø masse inni hendene å under bena, så ikke vær bekymret, denne formen for sv.kløe er velig skjelden, den kommer oftest på 1 gangs fødende, og gjerne tvillinger...

Men om du bekymrer deg mye, så koster deg det ikke noe å ta en prøve..;)

Tror ikke det kan settes sammen med oprasjonen din, det kan være tilfeldig...

Klem

Skrevet

Tusen takk for svar.Godt å få noen beroligende ord:-)

Har hørt denne typen farlig kløe er sjelden,så det er vel ikke det mest sannsynlige.Men,henger meg selvsagt opp i det verste:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...