Gå til innhold

Jenta mi blir ett år snart, hva skal vi ha med som snop i barnehagen på bursdagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I noen barnehager pleier man ikke ha med noe. Spør hva som er vanlig hos dere.

I mine eldste barns barnehage pleide man å ha med, kake, boller eller is.

I min yngstes barnehage pleier de å gå hjem til den som har bursadag og feier der, men stort sett bare fra treårsdagen og senere.

Når de blir 2 (ingen ettåringer her) har de med kake. Så vi har med kake i dag. han ble 2 i går, men da var det en annen som ble 3, så da var de hjemme hos henne og fikk pølser og kaker der.

Jeg ville spurt i barnehagen jeg. Første året bakte jeg kake, andre året var det ingenting og i år så kjøpte jeg frukt (blåbær, vannmelon, druer og gulerøtter, sånt de ikke får til vanlig i bhg).

I vår barnehage er vi helt sukkerfrie. Derfor lager vi heller et varmmåltid den dagen ungen har burstdag. Den som feires er med på å beste hva vi skal ha;o) altså ingen kaker eller andre søtsaker. Det får de nok av hjemme!

Annonse

Man må jo ikke ha med noe heller. Regner med at hun vil få krone og bursdagsang likevel. Sånn gjør i allefall vi det i barnehagen. Det er blitt veldig press på at man liksom må ha med noe, men det er ingenting og bry seg om.

Veldig mange foreldre vil nok sette pris på om du ikke har med kake, sjokolade o.l. Hva med å lage en fruktsalat med slik frukt som de fleste unger synes er kjempegodt? Skjær opp bananer, kiwi, mango og noen jordbær, og hell over innholdet i noen pasjonsfrukter. Alltid populært, og så slipper du å få andre foreldre på nakken for å stappe barna fulle med sukker:-)

Jeg hadde med sjokolade og lyse muffins når min ble 1 år. Ellers er jo is, sjokoladekake eller boller andre slagere.

Hvis de ikke har frukt pauser der kan du jo liksågodt ta med et fruktfat, el lage en pizza de kan varme opp:)

I barnegahe til mannen min blir det kjempegodt mottatt av barna hvis du kjøper mye forskjellig frukt og legger få ett fat. skjæres selvfølgelig opp i passende biter.

Er like populært blandt barna som sukker holdige ting.

I vår bhg er det sukkerfritt! :) Foreldre tar med enten oppskjært frukt, pizza eller pølse med brød! :) Merker utrolig stor forskjell på barna før og etter vi sluttet med sukker på bursdager! :)

Annonse

Har snakka med dem i barnehagen hva barna liker best på bursdager, og det var pinne-is med vanilje og sjokolade. Så da blir det is, enkelt og greit =) Frukt får dem hver dag uansett i barnehagen =)

Syns det er høl i hue med snop og sukkerbomber til ettåringer! Litt bombastisk her, men mener dette. De blir tidsnok sukkeravhengige :-(

Ta med det du mener er fornuftig at barnet og de andre barna skal spise og kose seg med. De 'vet' ikke bedre ennå, gi dem frukt eller f.eks sunne muffins med lite sukker i.

mmmm...hva med å lage fruktsalat? Altså med lake, ikke bare oppskjært frukt. Barn flest elsker det! Fersk ananas,fersken, mango , vannmelon osv... Ha litt vaniljesaus til også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...