Gå til innhold

Er permisjonen 53 eller 54 uker????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ut i permisjon 26 okt, og har da termin 16 nov.Noen som vet når jeg skal på jobb igjen, og om det er 53 eller 54 uker totalt vi har permisjon. Jeg skal ha 80% lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg er ganske sikker på at permisjonen er utvidet med en uke- altså at det nå er 54 uker- leste dette en plass, men kan ikke huske hvor......

Skrevet

54 uker i 80%, og da er 6 uker av de tildelt far. Du har da 48 uker + eventuelt 5 uker ferie fra i år. I de 5 ukene du har ferie får du da ikke permisjonspenger, så da gjelder det å legge av litt av feriepengene.

Tror jeg svarte deg rett nå, tatt meg lang tid å sette seg inn i dette med permisjon.

Skrevet

står på mine papirer at det er 52 uker med 80% lønn.

Skrevet

Hei!

Jeg skal ut i permisjon 23. oktober, tre dager før deg (har termin 13. november). Jeg skal også ha 80% dekning, hvilket betyr at vi får 54 uker permisjon hvorav 6 uker er forbeholdt far. Jeg tar ut 4 uker ferie i permisjonstiden, og skal da begynne å jobbe igjen 29. oktober 2007.

Skrevet

Så det er far som har fått en uke ekstra. Da spiller det ikke noen rolle i forhold til når jeg skal begynne å jobbe. Så da har jeg 48 uker fra jeg går ut i perm og så kommer eventuellt ferie???

Skrevet

Når jeg teller over får jeg det til at du da tar 5 uker ferie i permisjonen din.Dette kan man jo bli småtullete av. Vanskelig ikke sant???????

Skrevet

Hei! Ja, det er 54 uker. 48 er dine fra du starter permisjonen, men fødes ungen før termin, så mister du de ukene/dagene. Far har 6 uker.

Skrevet

Dere har tilsammen 54 uker ( 48 til morog 6 til far)Dette er når dere tar 80%lønn.

Skrevet

Jeg er ganske så sikker på at det er 53 ukers permisjon til sammen. Før hadde pappaen 4 uker (av de 52 ukene), så ble den utvidet til 5 uker (som ble tatt av mors uker), men nå fra juli i år fikk far en ekstra uke som kom i tilegg til de som var før... -altså 53 uker tilsammen :-)

Skrevet

Nei så sannelig...Nå så jeg at det jammen meg er 54 uker tilsammen! Det var jammen bra at jeg fant ut! Må visst ta kontakt med lønningskontoret i morgen for å gjøre om på datoene... Det var jo en gledelig nyhet! :-)

Skrevet

Hei!

Ja, stemmer jo at jeg tar ut 5 uker ferie i løpet av permisjonen, men den siste uken i 2006 er ferie jeg har til gode fra 2006, mens jeg tar ut 4 uker i løpet av 2007. Har da en uke med ferie igjen på slutten av 2007, som jeg sannsynligvis tar ut i romjula...

Skrevet

48 uker til mor og 6 uker til far for dem som føder etter 1.juli 2006. I motsetning til tidligere da pappaperm måtte tas ut de første året, kan de 6 pappaukene spres utover de første tre leveårene til barnet eller evt samtidig med mors uker.

Ferie kommer i tillegg til de 48 ukene, og da stoppes evt fødselspengene i de ukene man tar ferie og man får feriepenger i stedet. Noen arbeidsgivere betaler ut feriepenger for all lønna de har utbetalt på tross av at de kun får refundert feriepenger for 15 uker fra trygdekontoret. Dette kan det være greit å undersøke slik at man er forberedt dersom man ikke får fulle feriepenger.

Skrevet

ER 54 uker! Helt sikker jeg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...