IngyThing & lykkeliten Skrevet 31. august 2006 #1 Del Skrevet 31. august 2006 vellykket. Måtte jobbe ettermiddagen jeg, og fikk ingen til å ta vakta mi. Lurer på hvorfor det bestandig skal komme noe i veien når det er BIMtreff:-((( Får krysse fingra for at det går bra neste gang da..Hold emg oppdatert med den nye datoen=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonis* Skrevet 31. august 2006 #2 Del Skrevet 31. august 2006 Hei hei! Joda, veldig trivelig treff på Barolo i går:-) Synd du ikke kunne komme. Første treff med liten bebiss - det var stor stas det! Kjempesøt liten jente, Mona!!!!Da gikk det i hvert fall litt mer opp for meg hva vi egentlig går rundt og venter på... Tenkte å foreslå dato for nytt treff - hva med ons 20. september? 18 på Barolo? Eller synes dere det er for lenge til? Da har kanskje både Anette, jeg og i hvert fall du Sangsmurfen poppet ut en liten bebiss? Det er rart å tenke på det!! Tonis Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6140475 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sang-smurf Skrevet 31. august 2006 #3 Del Skrevet 31. august 2006 Hei, ja! Passer med 20. september for meg. Hvis det ikke er for tidlig for deg og Anette, den uka, så passer også neste onsdagen 27.9 for meg.... Vil jo ha med flest mulig, hehehe. Var veldig koselig i går. Min siste gang med mage....Rart å tenke på. Mona, ungen din er et prakteksemplar! , og jeg blir mo i knea ved tanken på hva som ligger foran meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6146911 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mmn* Skrevet 1. september 2006 #4 Del Skrevet 1. september 2006 hei hei! Synes begge datoene høres flott ut jeg!! Dere som skal føde snart, burde kanskje bestemme datoen? Så tar vi det bare deretter? Etterhvert burde vi nok kanskje tenke på å treffes hjemme hos hverandre...hehe...blir vel fort maaaaang vogner tenker jeg...hihi;-) Det var veldig koselig å treffe dere alle igjen, men følte liksom at jeg ikke fikk snakket så mye med dere da! Jeg fikk ikke sagt at jeg var litt redusert, fordi jeg hadde nemlig fått dobbeltsidig brystbetennelse, og går på penicilin... Så lillefrøkna må få erstatning istedet nå, frem til jeg er ferdig med kuren. Håper virkelig amming går bedre etterhvert, jeg var jo så plaget med brystbetennelser forrige gang også... Men men, jeg skal da ikke gi meg med det første, må jo prøve en stund før jeg evt kaster inn håndkleet!! Jeg gir meg ikke så lett, nei! Og ja, så klart ungen min er fin!!! Men det sier vel alle foreldre...hehe...Det kan forresten se ut som vi er enige ang navn nå da...Det blir nok Emma! Selv om det er et populært navn nå, så liker jeg det veldig godt...har alltid gjort det! Hadde det på listen forrige gang også jeg... Og du SANG-SMURF: Du får ha masse lykke til med keisersnitt!! Send meg en melding når det er overstått da vel? Så får jeg høre hvordan det går med deg og jenta di!! Og må jo få høre hvordan det gikk til, og hvor stor hun er... Det blir så spennende å se alle barna etterhvert som de popper ut hos dere også!! Det blir gøy når vi blir flere som har født! TONIS OG ANETTE Dere er jo fødeklare dere også!! Håper dere slipper å gå over termin, blir spennende å se hvem av dere som får først!! Gøy om dere havner på sykehuset samtidig da! Kan dere ikke prøve å få til det da? ANETTE: Jeg drakk ca 2 kopper bringebærbladte hver dag de 2-3 siste ukene...Jeg drakk teen fordi jeg hater å ta kapsler, de skal visstnok være mer effektive! Jeg vet ikke, men kan jo tro at den teen hjalp meg til en raskere og bedre fødsel!! OG jeg spiste endel havregrøt med MASSE kanel på (kanel skal visst bidra til å sette igang fødsel..). Og dagene før jeg fødte spiste jeg også en del sterk mat. Masse hvitløk, løk, chili etc skal visstnok også være bra kjerringråd. Jeg spiste jo alt dette i maten, og jeg fødte jo før termin...aner ikke om det hadde noe å si jeg...men ingenting av det er jo skadelig å prøve! Men jeg anbefaler ikke lakserolje...Vet det er mange som prøver det, men jeg har bare hørt masse negativt om det. Jeg turde ikke prøve, hva er vitsen, liksom... Men lykke til dere som snart skal føde, håper jeg får et lite vink fra dere når det skjer noe!! ;-) Følger jo spent med!! Ha en fin kveld!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6160153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonis* Skrevet 2. september 2006 #5 Del Skrevet 2. september 2006 Hei hei! Jeg gikk for 20. september jeg, håper det var greit. Synes liksom det hørtes så lenge til 27. sept... Men jeg tipper at tida kommer til å gå relativt fort framover - vel, det HÅPER jeg i hvert fall! Jeg gleder meg skikkelig til å kunne invitere dere alle hjem til meg når vi er sånn relativt ferdig med oppussing - spørs når det blir da bare... Men nå er vi virkelig på vei med kjøkkenet - i løpet av dagen får vi vann og forhåpentligvis komfyr til å funke. Ja, hadde vært skikkelig artig å være på føden samtidig med noen kjente:-) Jeg håper Lille T(som vi kaller han) kommer til uka en gang - hadde vært perfekt, og da ser jeg vel deg, Sang-smurf:-) Og kanskje Anette også? satser på det:-) Huff - dobbeltsidig brystbetennelse hørtes ikke noe særlig gøy ut, Mona... Håper det går fort over! Selv sliter jeg litt med apetitten - er en del kvalm og får liksom ikke i meg nok mat føler jeg, og har faktisk gått noen kilo ned de siste ukene... Men det er kanskje vanlig? Emma er et kjempefint navn - gratulerer med navnevalget! Det er jammen ikke lett å skulle bestemme seg for et navn!! Håper vi blir sånn nogenlunde enige... Har et par-tre navn på blokka og jeg TROR vi skal bli enige... (navnet skal begynne på T, så vi har redusert alternativene betraktelig;-) Vel, nå blir det litt lett kjøkkenjobbing - ha en fin helg alle sammen:-) Tonis Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6163417 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florry- m 1 stor og 1 liten Skrevet 2. september 2006 #6 Del Skrevet 2. september 2006 hei! 20 sept passer fint for meg- selv om jeg håper jeg er litt opptatt med en fødsel da- hahahaha:0) Var veldig koselig å treffe dere- lykke til dere som har termin rimelig umiddelbart (VELDIG misunnelig) Var hos legen igår og ble 100% sykemeldt frem til jeg går ut i permisjon. Litt OK, men redd dagene kommer til å bli VELDIG lange!! KINE 4 år, hilser også (hun sitter med meg og skriver på tastaturet) Misunner deg ikke brystbetennelse Mona, det er noe skikkelig hat- håper det har bedret seg med penicillin. Og ja, helt enig ang lakserolje-DEN hadde jeg holdt meg unna. Blir spennende å se om bringebær kan være med å bidra til noe positivit. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6163441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Septemberstjerna og Martine Skrevet 2. september 2006 #7 Del Skrevet 2. september 2006 Hei igjen! Så deilig med en ny tråd som ikke er hundre meter lang... Takk for koselig treff sist, i litt roligere atmosfære. Jeg har også skrevet opp den 20.09 på kalenderen, men hvis jeg ikke kommer så vet dere hvorfor! Enig i at vi kanskje snart bør tenke på hjemme-treff istedenfor. Se for dere 5-6 vogner rundt bordet på Barolo.. He-he.. Siste helga dere er helt alene nå, Sang-smurf! Rart... Morsomt om vi hadde vært tre kjente på føden samtidig, ja! Skal til byen nå og kjøpe bringebærblad kapsler så kanskje jeg også får en fin opplevelse litt før tida.. (Takk for tipset, Mona!) Masse masse lykke til på tirsdag Sang-smurf!! Lykke til til deg også Tonis- vi får se hvem av deg, Florry og meg som "vinner kappløpet"!... Og god bedring til deg Mona!! Anette Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6164327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sang-smurf Skrevet 3. september 2006 #8 Del Skrevet 3. september 2006 Hei, jenters! Ha,ha, den var god, Anette, men jeg er enig i at det er meterlangt å komme fram til de siste innleggene! Så, TAKK for ny tråd, ja! Hihihi. Siste helg alene, ja... Dagene går bare bortover, vi nyter tosomheten som best vi kan, hehehe. Likevel er det godt å ha noe å se fram imot også. Noe vi ikke kan angre på... Og, jada, Mona, du skal få beskjed, sikkert som løk! Du skal få æren av å skrible det ned her til de andre også, hehehe.... Så dumt at du sliter med brystbetennelse! Håper ikke det blir langvarig, nei. Jeg tenkte nok på at jeg ikke fikk snakket så mye med deg som jeg hadde villet, men samtidig var det jo ikke så unaturlig heller...Vi satt jo ved hver vår ende av bordet, og vi er mange. Alle ville jo snakke med deg også, kan du skjønne, du som er først ute og allting. Men det blir sånn med dere andre også, de jeg sitter lengst unna ved bordet lar det seg ikke alltid gjøre å prate nok med. Kanskje sånne ting løser seg mer opp etterhvert, hvis vi treffes andre steder? Jeg må nok bli en god bilkjører for å komme meg rundt til alle dere...Har bodd for lenge med kollektivtransport i nærheten, er ikke den barskeste på bilkjøring. Men prøver å tøffe meg opp nå som lille Sjokkidorisei kommer på banen. Guri Malla, så spent jeg er! Klarter nesten ikke å sitte i ro! Men er det noe jeg IKKE klarer, så er det å bevege meg for mye, så det er vanskelig, dette! Tok skikkelig sats og bakte en ny runde med muffins, hehehe! Bytta duker i stua, og, ja, det er ikke mye å få gjort i gangen, må jo sette meg ned hele tida. Føler at jeg skal opp i en eksamen, der jeg ikke kan noenting som helst! Sånn som en drømmer om i mareritter, uff! Ingen kontroll over noe, så skrekkelig! Akkurat det har jeg vel ikke vondt av, men. Jeg har ei venninne som pleier å erte meg når jeg synes jeg mister kontrollen. Så jeg øver meg på å lene meg tilbake og kjenne på hvor fredelig jeg har det nå, og på å tenke på hvor deilig det er at jeg blir godt tatt hånd om når jeg først kommer igang på sykehuset. Jeg er egentlig ganske god på å tenke på de gode tingene, hehehe! Gubben er ute og fotograferer, og koser seg. Så det er ikke bare jeg som nyter de siste stundene med muligheter for å ta hensyn til seg selv, hahaha! Skjønt, han kan jo fotografere så mye han vil, han, mens jeg sitter lenka til sofaen og ammer! Jeg lurer virkelig på hvordan det blir! Annerledes blir det! Men du verden som vi gleder oss. Han og jeg har jo hatt et langt voksent liv både som single og sammen som par! Tenk, vi har vært sammen i ti år, allerede, og gift i fire! På tide med en ny sjef i huset, en som får oss til å tenke annerledes på livet, og som gir hverdagen et annet meningsinnhold. Vi er mer enn klare.Jeg gleder meg også til å få ut noe av den omsorgen jeg har sånn masser av på et eget barn. Hittil har jeg kun fått gi den ut på andres barn. Det er meningsfylt det også, men på en annen måte... Ja, jeg synes forresten at dere to fødeklare jenter, Anette og Tonhild virkelig må gjøre alvor av "planene" deres med å føde samtidig med at jeg er på sykehuset! Tenk, så koselig! Er det noe jeg har glemt å kommentere nå tro? Jeg har funnet ut at jeg har klisterhjerne...Alt går inn og ingenting kommer ut! Sitter fullstendig fast i klisteret, hahaha! Gruer meg virkelig til ammetåka, dere, ettersom jeg har det med å være i tåke nå på forhånd også. Igår da jeg skulle vispe egg og sukker til eggedosis, skrudde jeg på kjøkkenmaskina og lot den gå ei god stund før eg oppdaget at jeg hadde glemt å feste på vispen....Sukk. Jeg burde iallfall ikke grue meg for ikke å ha kontroll. Kontrollen sitter jo vanligvis oppe i hodet, men når hodet ikke er helt på stell, så hjelper det ikke å holde kontrollknappen inne...! Så nå har jeg bestemt meg for å ta resten av tida som den kommer, og ikke tenke på noe som gjør at jeg gruer meg. Vi skal ut og spise sammen idag også. Ei god venninne sendte meg en koselig oppmuntring på sms og ei anna ei ringte meg istad! Heldigvis gled regnet vekk og sola kom. Det gjorde meg også godt. Barnerommet er så godt som ferdig, vi har til og med hengt opp et par fine bilder og lagt to små mjuke ulltepper på golvet. Rommet er ikke til å kjenne igjen fra i vår! Nå er jeg klar, jenter! Puh, så godt å skrive litt, hehehe! (Spørs om jeg er en av grunnene til at det så fort blir meterlange tråder her inne? Dere får tilgi meg denne gangen!) Tviler på at det blir noe skriving på meg på ei stund...Skal på sykehuset i morgen klokka tolv....Og mest sannsynlig la meg legges inn på kvelden....Skal virkelig bli godt å få ut denne babyen vår, finne ut hvem det er! Ja, forresten, Mona, synes navnevalget deres er veldig fint! Helt enig i at det er et navn som er fint uansett hvor mange som heter det! Er spent på hva folk synes om de navnene vi har valgt, ja det blir jo bare ett av dem , et for gutt og et for jente..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6177099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til en, to, tre Skrevet 3. september 2006 #9 Del Skrevet 3. september 2006 Hei igjen og takk for trivelig treff sist (med MASSE is...). Den 20. september høres veldig bra ut. Synes det er greit å ikke la det gå så innmari lang tid mellom hvert treff. Sist gang hadde vi treff hjemme hos hverandre èn gang i mnd, og plutselig var året omme og alle skulle ut i jobb igjen. Vi rakk ikke engang å komme hele runden rundt hos alle som var med (vi var 12 stk), men hver 3. uke er helt kurant tror jeg. Lykke til til deg Sang-smurf den 5. Kan tenke meg at du venter fælt nå! Selv ble jeg sykmeldt 100% på fredag. Skulle ha jobbhelg, men fikk ikke sove natt til fredag og har hatt en masse kynnere i det siste. Ikke særlig å gå på dobbelvakt da, så da ble det ei uke hjemme. Rart det der... Så snart minstejenta begynner å sove bedre på natta så begynner jeg med nattevåk.... Ergelig!!!!! Men det går vel over. Føler meg kjempesvær allerede og synes det er et hav med tid til det er min tur. Rart at jeg skal ha sist av oss. Forrige gang hadde jeg først og var første mann ut med baby på treff. Ha-ha! Ja, ja alt til sin tid. Følger ikke så godt med på dette svangerskapet som dert forrige. Får liksom ikke tid til å følge så godt med med ei på 16 mnd (den 08.09). Det går i ett og ho er skikkelig mamma-dalt. Er virkelig spent på hva som skjer når jeg kommer hjem med en rival til henne. Nei, nå er det kvelds-stell snart. Lykke til til dere andre også som snart skal ha. Gleder meg til å høre hvordan det har gått, hvilket kjønn det ble, hvor stor og hvilket navn. Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6177896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizzyG Skrevet 6. september 2006 #10 Del Skrevet 6. september 2006 Kan jeg være med på treffet deres selv om jeg bor i Hokksund? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6218553 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LizzyG Skrevet 6. september 2006 #11 Del Skrevet 6. september 2006 Kan jeg være med på Kongsberg-treff selv om jeg bor i Hokksund? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6218568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*mmn* Skrevet 6. september 2006 #12 Del Skrevet 6. september 2006 Hei hei Liz! Klart du kan være med!! Det er bare koselig! Velkommen skal du være! Når har du termin / evt når har du født? Jeg fikk ei nydelig lita jenta 17.august! Vi er en gjeng som har født/ har termin fra august- desember. Bare morsomt om vi blir flere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6218865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
IngyThing & lykkeliten Skrevet 7. september 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 7. september 2006 jeg har bedt om fri fra jobben den 20ende også, så håper å få dukket opp denne gangen da.)))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6139043-h%C3%A5per-treffet-p%C3%A5-barollo-i-g%C3%A5r-var/#findComment-6232847 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå