Gå til innhold

Amming, eggløsning og graviditet?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på snart 1 år. Jeg ammer fortsatt 2-4 ganger om dagen og har ikke fått igjen mensen min etter svangerskapet.

MEN: jeg føler at jeg har mange av de samme symptomene som da jeg var gravid sist? Jeg er svimmel, ganske uvel og trett og føler at det er ubehagelig å ha på meg klær som strammer over magen.

2 Graviditetstester har slått ut negativt. Men jeg greier ikke helt å tro at jeg ikke er gravid? Er det noen som har hatt erfaring med amming vs. graviditetstester som har slått ut feil?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6138678-amming-eggl%C3%B8sning-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Eg har ei jente på 8 mnd, og fekk mensen tilbake for nokre veker sidan. Vi prøvde litt på å bli gravid før mensen kom, og eg følte meg gravid i fleire veker, men testa negativ. Holdt på å bli sprø, så vi bestemte oss for å leggja prøvinga på hylla til mensen var tilbake.

Poenget mitt er at eg trur det skjedde veldig mykje hormonelt med kroppen min i fleire veker før mensen kom. Trur kroppen prøvde å få eggløysing om og om igjen, og symptoma eg fekk var typiske grav.symptom. Oppblåst, trøytt, sur osb.. Var veldig glad då mensen endeleg kom.. :)

Forstod ikkje heilt om du har eit ønske om å vera gravid eller ikkje, men ønsker deg lykke til uansett :) Du kan jo vera gravid, men eg trur ikkje eg ville håpa alt for mykje på det ut frå dei symptoma du har.

Joda, det er bare fint om jeg er gravid;-). Men jeg hadde håpet å komme litt inn i normalen først, hvis dere skjønner?

En av jentene i barselgruppen min ble gravid 8 uker etter at hun fikk førstemann. Der viste testen negativt selv om hun var gravid. Men hun har flyttet til USA, så jeg får ikke snakket med henne. Men jeg tror egentlig at det var mest fordi det var så kort tid siden hun var gravid sist.

Håper at det er mensen som er i anmarsj!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...