Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #1 Del Skrevet 31. august 2006 Hei. Jeg hører ikke til her, men søker hjelp her for min svigerinne. Jeg skriver litt om tingene rundt henne og, så er det gjerne litt lettere å forstå og kunne gi tips.. Tusen takk om dere orker, det betyr mye Jeg er kjempe frustrert og synest så synd på stakkers jenten. Så og si hele livet har hun blitt mobbet pga at hun har vært større an andre. Hun er ikke syk, men har en mor som ikke har peiling på kosthold, eller noe som helst annet som har med mennesker å gjøre! Hun driver å "konkurerer" med datteren. Går å "sladrer" til folk om henne. alt fra små ting som -"ja, når jeg kjøper noe som er for stort til meg, så kan jeg jo gi det til "line" og om hvor mye hun spiser, veier, osv! Denne jenten jeg snakker om er nettopp fylt 13år, og har no gått et par uker på ung.skolen. Foreldrene flyttet fra hverandre nov. 05, og moren tok ungene med seg. Så de er gansge ny der de bor no og. Første dagen på ung.skolen fikk jeg en vondt melding "Hei Trulto. Vet du hva en svarteliste er?" Jeg kjente hjertet mitt brast!! hun gren og gren og gren stakker.. De lurer og på om hun er litt tilbakestående, men det tror ikke jeg. HUn er bare veldig "dullet" med. HUn blir behandlet som en baby.. Nei, det tørr hun ikke, nei, det spiser hun ikke.. rart at alt er så anderledes de gangene hun får mat hos meg, er med meg.. Hun får kun loff, og snop og brus hele tiden. Hun svetter ganske mye, og det har sikkert med at det er tungt for kroppen, så hun lukter mye og.. Har prøvd å hinte litt, både meg og sambo når hun lukter fælt, men hun blir så utrolig såret. HUn er utrolig flau over seg selv, passer så vidt inn i L, og må som oftest bruke xL. Dette er ikke noe kjekt for en på 13 år. Slekten er og en sånn "perfekt" familie, alle er slanke og trener. Hun bader jo selvfølgelig med t skjorte og stor shorts... HUn har en lillesøster som er liten og tynn, og mammas farvoritt.. HUn får ofte høre, ja, "Line" var ikke så søt som søsteren når hun var liten, se hvor søt søstereb var osv. HUn har så og si ingen venner, for hun kan være ganske bitchy, og forsvarer seg med en gang. HUn oppfører seg litt barnslig og, men det skjønner jeg, for hun er fortsatt en liten baby i slektens øyne. Hun er som sagt 13 år, hun er vel sikkert 160-165cm høy, og eg kan tippe hun veier i alle fall 70kg, og ikke en del mer.. HUn er flink å prøver å gå tur, men når hun kun får i seg dritt mat, snop og brus, så nei =( Er så mye mer jeg kunne skrevet, håper noen kan prøve å sette seg inn i situasjonen, og gi meg noe som helst feed back.. er utrolig vondt å stå å se på at denne søte jenten blir så ødelagt. Tips til hvordan klær man kan kjøpe, så hun ser bedre ut.. vil ha tips til alt!! hva som helst.... mat, klær, noen eg kan snakke med, noen hun kan snakke med.. ja, du skjønner tegningen =P?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6138223-hei-kunne-dere-hjelpe-meg-litt-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mockanin Skrevet 31. august 2006 #2 Del Skrevet 31. august 2006 Hei Dette var vondt og lese. Denne jenta har det helt klart ikke bra. Hun trenger forandringer på flere plan. Først og fremst kostholdet, så må hun lære hygiene (dusje hver morgen, deo, pusse tenner, fikse håret osv. osv), så er det klær. Dette er jo en forferdelig vanskelig situasjon i og med at det er moren som setter henne i den. Det må med andre ord "ryddes litt opp" i morens vaner for mat og i hennes holdninger til datteren. Dersom dette ikke lar seg gjøre, er det kanskje greit at jenta kanskje bor fra mor en stund. Dette er litt drastiskt men er kanskje det som må til. For meg høres det ut som om mor er i ferd med å knekke jenta psykisk med sine kommentarer. Har noen forsøkt å snakke med henne? Husk at dette må tas tak i før jenta blir større og før mor får gjort mere skade med sine holdninger. Når det gjelder klær så har jo ellos en del klær i store str. som er pene. Men om dette er klær for en 13 åring er jeg usikker på. Det første som slo meg her var at det jammen er godt hun har deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6138223-hei-kunne-dere-hjelpe-meg-litt-litt-langt/#findComment-6143620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
d",)~^~^~ Skrevet 31. august 2006 #3 Del Skrevet 31. august 2006 Er ikke så lett å fortelle ei på 13 hva hun bør gjøre. Det er kanskje lettere dersom du bruker deg selv som eksempel; "husker da jeg kom i puberteten, da begynte jeg med deodorant, sminke....." Kanskje du kan vise noen tips med hår og sminke? Når det gjelder kosthold bør du fokusere på andre årsaker enn vekt når du snakker om sunn mat. At det er bra for huden, innlæringsevne, konsentrasjon, utholdenhet o.s.v. Fortell henne at du ser at hun blir såret når moren favoriserer lillesøster. La henne få vite at hun kan snakke med deg om alt. Og at du bare vil hjelpe henne og at ingenting av det du sier er ment for å såre men er fordi du vil henne vel. Håper det ordner seg for denne jenta :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6138223-hei-kunne-dere-hjelpe-meg-litt-litt-langt/#findComment-6146666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2006 #4 Del Skrevet 31. august 2006 Det du beskrev nå er barnemishandling, fysisk og psykisk.. Det er ikke lett, men skal dette barnet få det bra så må hun bort fra den moren! Hvor langt tør man å gå??? Dett er veldig vanskelig.. Stakkars barn, hun har det knalltøft!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6138223-hei-kunne-dere-hjelpe-meg-litt-litt-langt/#findComment-6148258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå