Gå til innhold

Fikk bekreftet mine mistanker i dag!

Anbefalte innlegg

Var hos legen på dag 23 for å sjekke om jeg har hatt el. Det ser de ved å sjekke progesteron nivået. Jeg var helt sikker på at jeg hadde el, for det merket jeg. Men ville bare høre om jeg hadde hatt et og det hadde jeg. HERREGUD!! Vet dere hva, jeg begynte å grine!! Jeg HADDE eggløsning, jeg kunne bli gravid, men hvorfor i h..... ble jeg det ikke da!!! Hadde jo sex som bare det rundt el og på den dagen. Jeg vet at det er ikke noe galt med hans svømmere. POKKER!! Det har vært et egg der og jeg har gått glipp av det. Føler meg helt jævlig nå!

Men da vet jeg i allefall at pergo gir meg el.... hadde et nivå på 103, tror det skal være på over 15 for å ha hatt el. Så det var ingen tvil om det :-(

Skal på apoteket å kjøpe mer pergo i morgen....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6138080-fikk-bekreftet-mine-mistanker-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner utrolig godt at du er fortvilet nå, men den veldig harde og ekle virkligheten er at hele 60-80% av alle befruktede egg går til grunne, så det er godt mulig du var befruktet, er til og med veldig sannsynlig, men at egget aldri festet seg. Jeg har hatt el både sist pp og denne pp, men er heller ikke gravid. Er utrolig mye osm skal klaffe for at egget både blir befruktet og fester seg og hadde du sex når du hadde el så er sjangsen stor for at egget ble befruktet. Får virkelig håpe at du er mer heldig neste pp, det virker jo osm om pergo hjelpoer deg i hvertfall da?

Takk for det :-)

Men som du sier, så vet jeg i allefall at jeg har hatt el. Men jeg skjønner ikke hvorfor i hel..... det ikke har blitt befruktet!!

Men neste gang, så tenker jeg den sitter :-)

Ha en fin dag, elinelinea!

Annonse

Ikke lett å si hvorfor det ikke ble befruktet. Jeg husker ikke helt hvem, men en klok sjel her inne fortalte meg om noe som heter brudekammeret. Der befinner visst egget seg i 6 timer og det er dit den lille spermen må finne frem for å befrukte egget. Altå at det er kun mulig å befrukte egget i de stakkars seks timene det befinner seg i brudekammeret.

Jeg har trodd at man er fruktbar så lenge egget lever jeg, i et par dager men så lett er det visst ikke gitt!

Men neste gang da er jeg også heeelt sikker på at den sitter!

Har bestemt meg for å ta min ufrivillige arbeidsledighet som en liten ferie, kanskje trenger jeg kun noen få dager for å kommer meg litt til hektene:)

Er nok litt pms som ligger i luften også, har ikm neste uke. Du som er så klok..Når tror du jeg kan forvente mensen? Fikk tr 11 august, men positiv el test allerede 21 August (trodde at el skulle komme 25 august) har 28-29 dagers syklus som regel men det har nok blitt litt kluss etter maene!

Som Alva skriver så er det jo kun 20 % sjanse hver pp for at befruktet egg fester seg selv om man har el... Det er mange ganger et befruktet egg kommer ut igjen sammen med tr. Men nå er du jo igang med el ihvertfall, det er jo bra! Og vi satser på en september-spire, er jo koselig å få baby i juni da, mye bedre enn mai-baby - så det så!!

Hei igjen elimelinea!

Hmm, 6 timer sier du! FYTTI RAKKER'N så vanskelig det skal være da!!!

Ja ja, sånn er det bare.

Vet ikke helt hva jeg skal si om IKM, man regner jo 14 dager fra el, og en positiv test indikerer vel el om ca en dag? Så hvis vi sier at du hadde el ca 22 august, så er ikm 5 sept? Enig? Bare prøvde meg frem her...Men kan også være dagen etterpå...

Lykke til :-)

For å fortsette det elinelinea sier lengre oppe her mhht brudekammeret: Du får ha sex hver sjette time i el-uka da vettu ( he he he....he holder på å le meg i hjel... :-) he he he for et slaveri liksom).

Blir nok litt sliten men ettersom egget kun befinner seg i kammeret sitt i ca seks timer så må det jo funke?

Krysser ben og ( nei ikke bena forresten... 9 fingre og tær. klem

Annonse

hei majamor!! fint å høre at du hadde el da!! jeg lurte på en ting... jeg skal ta en sånn blodprøve neste fredag for å se om jeg har hatt el.... kan de se når(dato) jeg hadde el... eller bare AT jeg har hatt el??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...