Gå til innhold

Desember: Barnehageklær?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En hel dress er nok tingen. Helst med et for som du kan ta ut av. Jeg for min del sverger til dresser som er vanntette slik at den kan brukes istedet for regntøy hvis det regner. Ellers så må hun jo ha et par sko/støvler, hvis hun skal sitte i sandkassa f.eks.

Har du ikke fått et sånt ark fra barnehagen der det står hva de må ha? Det har vi fått her, veldig greit. Som M&Ida skriver, er det greit med en hel dress, helst vanntett. Ellers er det greit med strikka ullklær under regnklær. Så hør med besteforeldre om ikke de kan strikke ullklær, det er så kjekt å ha under.

Har ikke fått noe ark her nei... Har en sånn ullfrotte heldress til å ha under. Tenker å kjøpe en hel -regndress istedenfor en tykk og stiv bevernylonsdress pluss et par cherroxer... men tenker at en regndress kan bli glatt i snøen. må vel kanske ha begge deler?

Har du lest siste Foreldre og Barn? Fikk det i posten i går- og har hatt kosestund med det og kaffekoppen mens snuppa sov:) I hvertfall, der tester de vinterdresser i dette nummeret. Reima-dressen kom på delt 1.plass med en dress fra KappAhl (Kappahl til 1/3 av prisen..) De er vanntette, vindtette og lette å bevege seg i. Sikkert ikke dumt med en sånn dress utover vinteren. Regnklærne som var best i test (forrige nummer:)) var fra Reflex, og jeg tror en regndress koster rundt 300 kr.

Som du kanskje skjønner så leser jeg "litt" i F&B:)

Jeg leser det også. Skal kjøpe regnklær fra reflex i en-to str større enn det hun bruker. Får brette litt:) Så noen skikkelig søte rosa støvler som begynner på str 19 i F & B også. Vinterdress er jeg usikker på hva jeg gjør med enda........... Men skal kjøpe MYE ull fra Prinsesseull (lurer på om det er Janus??). Men kanskje jeg kjøper en ALT for stor REIMATEC som hun kan vokse inn i i løpet av høst/vinter/vår.....??

Annonse

Hei jenter :o)

Nå skal ikke jeg komme her å være bedreviter, for det er jeg ikke,MEN jeg har jobbet mange år i bhg, og ett lite tips er, det er ikke noe poeng i å kjøpe en dyr dress som er altfor stor,og som må brettes opp flere ganger,det blir bare ubehagelig for barnet. Da kan man heller kjøpe en rimeligere dress som er passe ut sesongen.

Når barna er så små,sliter de ikke dressene på samme måte som de store barna gjør,det de trenger er klær som er behagelige, ikke klær de kan ta "svømmeknappen" i... :o)

Regntøyet fra H&M og Lindex er mykt og behagelig,passer fint til våres smårollinger.

Godt ulltøy er også veldig viktig,der har H&M,Cubus og Bogerud Tekstil (Janus) mye bra.(jeg foretrekker hjemme-strikka)

Votter er alltid et tema i bhg, kjøp de som er lange,som kan tres langt opp på armen,så de ikke faller av så lett.

I halsen bruker man ikke skjerf, men hals eller lue med hals ;o)

Og til dere som synes det er greit å gi over 1200,- for Reima,Troll eller Ticket er det opp til dere...men det er ingen vits i, for de dressene som koster 1/3 er like bra, i hvertfall når barna er så små :o)(til barn over 3 år,sverger jeg til de dyre dressene,det er fordi de holder vannet ute på en helt annen måte enn de billige.Har selv erfaring med Reimatec og Ticket to Heaven)

Det viktigste er at man kjøper etter det man har råd til, ikke etter hva reklamen og alle andre sier :o)

Lykke til i jungelen av klær og utstyr!!!!

Annonse

Vi fikk en liste over ting å huske på til barnehagen. Skriver den ned jeg, så kan dere jo se hva som er "vanlig". Ikke bare uteklær da, men men

Huskeliste for barnehagen:

-parkdress (med og uten for)

-regnklær

-støvler

-varm genser (for kalde dager)

-tøfler/sandaler

-2 ekstra gensere

-2 ekstra bukser

-2 ekstra bodyer/skjorter

-2 ekstra par sokker

-2 ekstra strømpebukser

-lue

-2 par votter til vinteren

-våt servietter/tørr servietter

-salve til stumpen

-bruker barnet smokk ta med to - må merkes med navn

-bleier

-tutekopp eller flaske

Husk å merke alle klær med navn

Ganske mye, egentlig. Må ha en del sett.

Det var en lang liste ja....

Nå har vi vært på shopping og snuppa har fått seg uteklær. Vi endte opp med en ReimaTec dress... den var dyr, men tok en nøytral farge slik at den kan brukes til en eventuell nestemann også.

Regnsett fikk hun også. Kjøpte reflex siden det var best i test. billig var det også. Lue, votter og booties.. ble anbefalt å ikke kjøpe sko/støvler, men såkalte "ladder" til å ha på beina. det var vistnok best for sånne små. Selvfølgelig vindtett og vanntett, men helt myke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...