Gå til innhold

Tester EL for første gang. Trenger noen svar

Anbefalte innlegg

Hei

Tok min første EL-test i går og fikk kun 1 strek. Er det sånn at jo nærmere EL man kommer jo sterkere blir den andre streken. I såfall er jeg kanskje langt unna EL-dagen (har hatt litt forskjellige sykluser i det siste)

Trenger jeg å teste hver dag nå eller kan jeg hoppe over i dag og ta den i morgen istedet. Er på dag 11 nå, og syklusen min går opp og ned men har aldri vært mer enn 28 dager.

Fortsetter under...

Hvis du har 28 dagers syklus er el på ca dag 14. Men det vet man jo ikke sikkert, det er jo derfor man tester.. Du bør teste hver dag nå frem til positiv test. Testen kan gjerne være helt negativ den ene dagen og knall positiv den andre. Det anbefales å teste ca 7 dager i strekk for å finne el, men du kan jo slutte når el er funnet.

Lykke til med jakten da:)

Ok.. Da tar jeg ingen sjanser: Da tester jeg hver dag:-)

Et tilleggsspørsmål: Hvis jeg får positiv el-test kommer eller fra 12 til 48 timer etter at jeg har testet positivt (eller er ikke det riktig) Kan det da lønne seg og vente en dag før man har sex for å treffe riktig eller skal man bare kjøre på med en gang man får positiv test?

El kommer ca 12-36 timer etter positiv test. Og det er bare å kjøre på, gjerne før el-testen er positiv også, for sædceller kan nemlig leve i flere dager og vente på egget. Egget lever derimot i bare 24 timer, så det er best å ha sex noen dager før el og på el-dagen.

Noen har tidligere påstått at man bør ha sex annenhver dag før/ rundt el for å ikke "bruke opp" sædceller, men dette er motbevist i undersøkelser. Der fant man ut at de som hadde sex hver dag før og under el hadde statistisk større sjanse for å få klaff. Så det er bare å kjøre på, gjerne allerede 4 dager før forventet el.

Lykke til med prøveprosjektet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...