Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg ang permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal begynne permisjon 2 oktober... og skal ha 53 uker.. pappan skal ha 6 uker.. pluss jeg og må ta med 5 uker ferie på meg... når er jeg da tilbake???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal vel ikke du ha 53 uker... Hvis du mener at du skal ha 80% permisjon og at pappaen skal ta fedrekvoten, så skal du ha 54 minus 6, altså 48 uker. Pluss 5 uker ferie - akkurat 53 uker borte.

Skrevet

Da har du 48 uker perm (54-6 uker som er pappaperm) + at du tar ut ferien din på 5 uker. Da er det 53 uker til du er tilbake. Men spørs også når du føder- Du har termin 23 oktober, og hvis du skulle føde før termin blir du trekt antall dager av permen som du føder før! Skulle du føde 7 dager før termin, får du en uke mindre perm, altså totalt 52 uker (inkl ferie)

Skjønte du det?

Skrevet

hihihi nesten... sitter her og skal beregne dato for å komme tilbake på jobb skjønner du...

men enda en ting jeg lurer på...

de første 2 ukene som er frivillig for arb til sambo å bet ,er det i fedrekvoten??

Skrevet

Hei hei.

Nei, de to ukene er ikke inkludert som fedrekvote...så hvis han får de betalt fra arb.giver blir det jo tilsammen 8 uker hjemme:)

Skrevet

hihihi så bra da;)

høres bra ut... nå er det bare å prøve å finne ut datoen jeg skal tilbake i jobb;)

Skrevet

Nei det er ikke av de 6 ukene! De to ukene i forbindelse med fødsel kalles omsorgspermisjon, og som du sier bestemmer arbeidsgiver om det er med eller uten lønn.

Men hvis du skulle ha fødet på termin eller etter skal du tilbake i jobb: 15 oktober 2007. Føder du før termin trekker du antall dager fra 15 okt.

Skrevet

Da er du tilbake 17 september, om pappaen skal ha seks uker når du begynner å jobbe. Jeg går også ut i perm 2 oktober, og skla ha 3 uker ferie i permisjonstiden, og de siste to etter at jeg har begynt å jobbe igjen.

Skrevet

så med andre ord skal jeg skrive 15 okt for dag jeg regner med å komme på jobb igjen?

Skrevet

ååå gud jeg skjønner virkelig ingenting jeg.....

men hvis pappan ønsker å være hjemme samtidig som meg.. si 6 uker i sommer eks... har det noe innvirkning på når jeg er i jobb igjen?

Skrevet

Hvordan er det mulig?? med permisjon 3 uker før termin?? 48 uker (+5 uker ferie til mor) og 6 uker fedrekvote?? Mor får jo 54 - 3 uker før termin - 6uker f + fedrekvote + 5 uker ferie= 50 uker borte fra jobb.

Skrevet

Jeg får det til å bli 8. okt... Og det er jo ganske logisk siden 53 uker er ei uke mer enn et år, og 8. okt er ca ei uke etter 2. okt...

Skrevet

Hvorfor trekker du 3 fra 54??? Den totale perm hvis man velger 80% er jo 54 uker og av disse tar man ut tre uker før termin! Altså hun starter permen sin 2 oktober siden hun har termin 23 oktober og så legger hun til 48 uker perm (54- 6 uker som er pappan sine uker) + 5 uker ferie. Hvordan får du det til og bli 50 uker?

Kosmosengel: 15 oktober skal du tilbake, evnt før hvis fødsel før.

Skrevet

Det stemmer ikke, man teller 45 uker og legger til det antall uker man skal ha ferie. Man får jo ikke ett år bare til mor det er 54 uker totalt om man tar 80 % lønn.

Skrevet

Da må du ta din ferie når han tar permisjon. Dere kan ikke ha permisjon samtidig. F.eks du tar 5 uker ferie om sommeren mens han tar 5 uker permisjon, også kan han ta den siste uka permisjon i oktober når du begynner å jobbe igjen.

Skrevet

Jeg skjønne hva du mener, men da må trygdekontoret ha surret med meg... Men da får jeg det til å bli 22 oktober med 5 ukers ferie, for da skulle jo jeg tilbake 8 oktober, skal bare ta ut 3 uker.

Skrevet

Hvor får du 45 uker fra???? Det er 54 uker perm totalt hvis man velger 80% og 6 av ukene er forbeholdt far.. Hva skjedde med de tre siste ukene da? fra du tar ut permen din har du 48 uker + 5 uker ferie.

Skrevet

DU har helt rett :-))))))) Og jeg får lenger perm., tralla la...Jammen godt jeg ikke sluker det som blir sagt rått, jeg er jo feil informert!!

Skrevet

Skal du ha tre uker ferie, så skal du tilbake i jobb to dager før kosmosengel. 15 okt - 2 uker..

Skrevet

Jeg tror Kosmosengel lurer på når ho skal tilbake i jobb, og det er 53 uker etter at permisjonen begynner (3 uker før termin + 45 uker etter termin + 5 uker ferie = 53 uker permisjon) og det blir 8. okt etter min regning.

Skrevet

Hvordan får du det til å bli 15. okt? 53 uker er jo 1 år + 1 uke, og 1 uke etter 2. okt er ca 8. okt...

Skrevet

Ja men hun har fått svar på det da!

Fra hun går ut i permisjon 2 oktober har hun 48 + 5 uker = 53 uker. Da har hun fri til og med uke41 i 2007 og da skal hun tilbake i jobb mandag 15 oktober! Hvordan får du andrea med jente i magen det til å bli 8 oktober?

Skrevet

Ta kalenderen din og regn ut, kommer du fortsatt fram til 8 okt?

Skrevet

Jeg skal ha mine 48 uker og ferie på 5 uker =53 uker. I tillegg tar far fedrekvoten på 6 uker når han egentlig skal ha ferie, dermed forskyves min permisjon med 6 uker. Da får jeg 53+6=59 uker hjemme.

(Far kan ikke ha sammenhengende 6 uker borte fra jobb og når han tar fedrekvoten når han egentlig skulle hatt ferie, har han ferieuker som han skal ta 1 dag pr.uke når jeg har begynt på jobb igjen) Trygdekontoret mente dette var ei fin og lovlig ordning så lenge arbeidsplassen til far var enig.

Slik fikk ihvertfall jeg max uker hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...