Gjest Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Har vært hos ny legetime. Legen sa at han mente jeg kunne begynne med pergo. Jeg kunne velge om jeg ville begynne med pergo før mannen min hadde testet sæden eller ikke. Han har nå levert sædprøve, men allerede før jeg har fått resultatet har jeg kommet på mensens 5 dag, så da kan jeg i grunnen begynne på pergo. Men jeg er redd at det er hans sæd som er svak. Legen finner ingenting ved meg etter utredning. Men siden vi har to barn, og jeg har vært gravid 3 ganger før, så sa han at det mest sannsynligvis er min inferlitet, dvs. at det er meg som har problemer, mulig pga. jeg stresser litt - fordi han ikke har funnet noe. Jeg frykter at det er han, pga. at han har tatt operasjon i underlivet før. Men legen sa at det er en del menn som blir sterile etter en slik operasjon. Men mannen min har bevist at han kunne reprodusere seg etter operasjonen, men man vet jo ikke hvor god sædkvaliteten var den gang heller.. Så allikevel kan det være meg med stor sannsynlighet siden han klarte å reprodusere seg før.. Hjelp skal jeg ta pergo i dag eller ikke ?? står i et dilemma .... Er redd for å bruke medikamenter uten at jeg vet om det er noen vits i at jeg bruker det ....
~Maja Mor~ Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hei du! Ja, hva skal man si? Det skader vel ikke å ta pergo. No' dritt med bivirkningene, men pytt pytt. Jeg tror jeg hadde tatt pergo, hvis du har resept på det. Lykke til :-)
mia72 Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Hei kjære deg! Først må jeg bare si at det er så utrolig mye likt med oss to! Vi har forsøkt i tre år å bli gravid med nummer tre, jeg har hatt tre aborter og det er ikke funnet noe galt med oss heller! Jeg er akkurat ferdig med mine tre pergokurer, og jeg var også veldig i tvil om jeg skulle forsøke eller ikke husker jeg. Nå har jeg dessverre ikke greid å bli gravid ved hjelp av pergo, men det som ihvertfall skjedde med meg var at jeg produserte to og tre egg ved hver eggløsning, og det økte jo sjansene betraktelig. Var jeg deg ville jeg absolutt forsøkt pergo. Det er ikke noe kjempesterkt medikament, og du trenger jo ikke ta så mange kurer heller? Det er noe med å prøve alt, komme igang osv. Dersom mannen din har litt dårlig sædkvalitet vil jo også pergo kunne øke sjansene fordi det er flere egg tilgjengelig? Mitt råd er å begynne på pergo i dag. Du har ikke noe å tape på å forsøke. God klem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå