Gå til innhold

beby..eller vente??

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har og en sønn på snart fem som ville ha søsken, og jeg må si jeg var ikke lite verpesyk jeg heller... Så resultatet er at god gutten blir storebror ca fire dager etter fem års dagen.

Er også bare vikar, jobber 50% vikariat på et sykehjem og jobber så masse ekstra jeg kan få tak i fra ett annet sykehjem. Jeg snakket med trygdekontoret før jeg ble gravid, og de sa at permisjonspengene ble regnet ut av lønnen jeg hadde 6 av de 10 siste månedene eller noe sånn. Jeg prøver holde meg på 100%, og så langt har det gått bra, og jeg er nå i femte måned.

Men lykke til.

Sykepleier er jo en relativt jobbsikker utdanning. Livet må jo gå sin gang, og om du kjenner deg følelsesmessig klar for det er det vel fordi det er klart for det!

Vi venter nr tre og har begge faste deltidsstillinger, kreative yrker yten særlig fortjeneste (det kan fort koste endel) og egen næring som er krevende og usikker -- vi kan tjene mye i perioder og ikkenoe i andre og ikke helt vite når det vil gjenta seg med de store inntektene.... så av disse grunner jobber jeg også edel som vikar i helsevesenet for å sikre en god flyt og mindre bekymmer i økonomien.... og vi venter nr tre! Vi er jo gale, men jeg fant ut at; skaffer man seg utgifter, så skaffer man seg raskt noen inntekter også. Det en velfungerende leveregel... vi har tross de dårlige utsiktene bare fått bedre råd år etter år, og jobber bare bedre og mer stabilt år etter år.... og i 6 av disse årene med endring har vi hatt ett barn....så i 4 år to barn og snart 3 barn...

Med min erfaring kan vi forvente en inntektstigning på 1/3 inntektsåret etter at nr 3 er født....slik har det vært før iallefall :-)

Å få søsken til skolestart er jo stas, og det er egentlig godt for mor og barn og familien å ha et hjemme-fokus akkurat i denne perioden vil jeg tro!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...