Gå til innhold

sukkerbelastning

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jenter. jeg skal ta sukkerbelastning i morgen. har noen gjort det før og fikk dere noe ubehag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg tok en forrige uke.

Eneste som jeg slet med var å drikke sukkervannet.Slet i 20 min med å få det ned,måtte gi meg etter en og en halv kopp:p

Men så er jeg litt "ømfintelig" på slike ting;p

Det går nok bra skal du se! :)

Skrevet

hei. var det mye sukkervann du skulle drikke?

Skrevet

Huff :( hadde d i første svangerskap. Drakk og kastet d opp igjenn, drakk og kastet d opp igjenn.. Synest d var grusomt å svelge d gørret.

Skrevet

Jeg har også tatt en slik test. Det største ubehaget var drikken. Det er forferdelig søtt, 75g druesukker oppløst i vann. Jeg fikk beskjed om å drikke opp på ti minutter for at testen skulle være så nøyaktig som mulig. Bortsett fra det var det bare de to blodprøvene og den to timers ventetiden men med bøker gikk det bra også.

Lykke til:)

Skrevet

Skal drikke 2 og en halv-3 kopper. *jaiks*

Men det er ikke sikkert du syns det er noen sak! :o)

Skrevet

jeg får se i morgen. er ikke så veldig glad i så søte ting. og i alle fall ikke på tom mage. jeg skriver i morgen hvordan det har gått. nå skal jeg gå og ta meg noe å spise på før kl 24. må jo faste. takk for alle svar.

Skrevet

Jeg måtte bare drikke en kopp jeg.. Tror jeg iallefall det var..

Skrevet

Da blandet hun vel all sukkeret i den ene koppen da;o)

Lykke til i morgen! :o)

Skrevet

Jeg har også tatt glukosebelasting. Synes det gikk greit, ikke så godt å drikke men helt overlevelig..De tok sitron oppi vannet så man ikke skulle kjenne sukkeret så godt, det var greit. Drakk to glass tror jeg. Ble ikke dårlig etterpå eller av fastingen. Lykke til!!

Skrevet

Ta med deg lesestoff!! Du må vente to timer etter at du har drukket sukkeret... Det var kvalmt å drikke, men tok det rolig så jeg klarte å holde det nede.

Lykke til!

Skrevet

nå er jeg ferdig med sukkerdrikkingen. blodsukkeret var fint. ingen tegn til svangerskapsdiabetes. gikk greit å drikke det. to helt fulle glass drakk jeg. ble litt uggen i magen etter en liten stund, sukkervannet kom liksom opp og hilste på innimellom. babyen i magen ble veeeldig aktiv. nå skal jeg ta meg frokost.mmmmm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...