Gå til innhold

Desember: Middagsmatglass

Anbefalte innlegg

Trygve har nå fått middagsmat på glass en liten stund. Han har for det meste fått Hipp sin potet/mais/kalkun-middag (190 gr - 6 mnd)

Begynte med bare en t-skje og har økt mengden - men er usikker på hvor stor en normal posjon bør være nå.

Hvor mye gir dere?

Og hvor lang tid er det mellom middag og kveldsmaten hos dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6136050-desember-middagsmatglass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å se at det er flere som er oppe enda....

Jeg gir et helt glass. Er vel i underkant av 200g ja. Har gått over til 8mndsglass. Innimellom får han 6mnds for forandringens skyld... Som regel går d 3 timer mellom middag og kvelds, men hvis det er mindre så er ikke Even sulten nok til å spise en hel grøtporsjon, så da blir det ofte litt frukt og/eller 1 flaske mme istedet for grøt. Han gaper ikke han uten at han er skikkelig sulten. Så hvis frokosten blir litt forsinka, så flytter det på hele dagen vår. Og av og til må vi hoppe over et måltid.

Her gir jeg et halvt glass middag. Ga et helt glass når han fikk 6mnd-glass, men når vi gikk over til 8 mnd-glass, ville han ikke ha mer enn et halvt. Kommer nok opp i et helt glass snart. Pleier å gi middag mellom tre og fire, og grøt til kvelds i åtte tiden. Får pupp i mellom.

Her får han stort sett det vi spiser til middag, men jeg tyr jo til et middagsglass når maten ikke passer seg helt for ham.

Da får han ca 1/2 glass og så mye frukt han orker til desert.

Ca 3 timer etterpå får han kvelds som består av grøt og litt smaksprøver på brød som han spiser selv.

Og foresten middagen er servert ca 15.30 og kvelds 18.30

spiser KUN nestle sitt 6 mnd grønnsaker med kalkun. Har prøvd ALLE andre sorter, både 6 og 8 mnd. Men nei, PFØY....skal ikke ha nei.

Spiser tilnærmet 1 glass, noen ganger er det noen skjeer igjen.

Og da er det 2 1/2 time til kvels, som er 1/2 skive+220 ml mme.

Dvs, middag kl 16, kvelds lbegynner litt over 18.

Hermine spise 1 glass med 6mnd til middag.

Grønnsaker med kalkun fra nestle e favoritten, får i ho lam innimellom, men prøve eg andre glass spise ho nokken skjeier så ho ikkje e kjempe sulten mer og så bare spytter ho og blåser ut igjen maten.

Så her går d i kalkun og atter kalkun.. ville jo variere litt for hennas del,men når d e den ho lika så kjøpe vi den..

Prøvde å lage middagen til ho sjøl ein dag, kokte potet og grønnsaker og følte meg så flink. Men tror du ho ville ha d?snakk om å knipe igjen munnen og regelrett spytte alt ut igjen.

De veit ka de vil disse små

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...