Gå til innhold

Strate i b.hagen 5.sept. Skal jeg likevel betale fra 1. sept?

Anbefalte innlegg

Skal ikke være 'gnien' på noen få dager, men bare lurer...må jo si fra til Trygdekontoret at kontantstøtten skal opphøre, og siden barnet ikke starter før 5. sept, kunne jeg gjerne mottatt kontantstøtte for de 4 dagene. Tar jeg ikke feil, er kontantstøtten verdt ca. 110 kroner dagen.

Noen som har vært i samme sit.?Føles litt ubehagelig å¨påpeke overfor b.hagen at jeg ikke vil betale der for 1.-4. sept....?

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke tar feil så får du uansett kontantstøtte for den mnd barnet begynner i bhg, enten det er tidlig eller sent i mnd. Så der taper du ingenting.

Har du mottatt faktura fra bhg? Det mest logiske er at dere må betale fra den datoen dere har fått tildelt plass, men tror ikke du skal få helt sjokk dersom dere må betale for hele mnd. Litt forskjellig praksis ute og går her, det står sikkert noe om det i barnehagens vedtekter.

Oi, det visste jeg ikke...at vi får kontantstøtte for den mnd. ungen begynner i b.hagen, det var jo godt nytt. Skal gå inn og bare dobbeltsjekke det på trygdeetaten, så eg ikke gleder meg for tidlig ;-).

Da tror eg at eg blåser i å påpeke noe overfor b.hagen....

Sakset dette fra Trygdeetaten sine sider:

Barnet begynner i barnehage på heltid 1. august. Når opphører kontantstøtten?

Svar: Kontantstøtten opphører måneden etter at barnet begynner i barnehagen - dvs. fra september i dette tilfellet.

Så takk for tipset! :-)

HI

Du må nok betale for hele mnd ja- jeg fikk plass til min gutt fra 1 aug, men vi fikk ikke begynne tilvenning før 7 aug. Så det var bare å betale for den uken vi ikke fikk være der. Jeg syns det er urettferdig, men ingenting å gjøre med.

Annonse

Jeg bor i Oslo og vi fikk beskjed om at vi måtte betale fra den datoen vi kunne ta i bruk plassen. Hadde søkt om plass fra 1. august, men siden mange skulle kjøres inn kunne ikke vår gutt komme før 7. august. Dermed måtte vi betale fra 7. august selv om pappa'n fortsatt hadde permisjon da og vi ikke tok i bruk plassen før 21. august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...