Gå til innhold

Noen som tar sykepleierutdanninga her??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta denne utdanninga...jeg ønsker å jobbe med barn og ungdom som har det vanskelig helsemessig- og da tenker jeg mest på psykiske eller sosiale plager, spiseforstyrrelser og kanskje tidlig graviditet........jeg ønsker å jobbe på barne- og ungdoms psykeriatisk, polyklinikk, barnevernsinstitusjon eller lignende.

Tror du da sykelpleien er utdanninga for meg? eller bør jeg heller tenke i retning sosionom?

Lærer dere mye om psykisk helsearbeid?

Kan noen fortelle hvilke fag dere har- event gi meg en link der jeg kan lese mer om de ulike emnene i utdanninga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går sykepleien. Ak nå er jeg utplassert ved et rusbehandlingssenter. Der arbeider sosionomber, barnevernsped. og sykepleiere med psyk. videreutdanning i team. Det er veldig interressant. Som sykepleier kan du også videreutdanne deg til helsesøster, som også gir de mulighetene du ønsker.

Jeg hadde søkt på de tre. Men på sykepleien må du igjennom endel andre ting før du når målet. Men det er veldig interresant med psykriatri og ikke minst barn og unge. Jeg er overbevist om at jeg kommer til å gå videre til enten helsesøster el psyk sykepleier. Å jobbe på sykehjem f eks med mye tungt stell osv er ikke helt det rette for meg. Masse muligheter som sykepleier iallfall!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ferdig sykepleier, og hadde samme tanker som deg den gangen jeg søkte. Uten tvil fornuftig å søke på sykepleien, samtidig som du må være innstilt på at det er mer fokus på det somatiske i utdannelsen. Uansett er kombinasjonen med somatikk og psykiatri helt genialt! Jobber selv med barn og unge innen psykiatrien, jeg har bredt spenn å arbeide utfra og vil om noen år etter mer erfaring søke på helsesøster.

Lykke til med valget!

Skrevet

Du beskrev nettopp en stor del av vernepleier- yrket;-)

er selv vernepleier- student:-)

kan lese om utdanningen på www.hib.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...