Gå til innhold

Jeg pumper og pumper...men det hjelper ikke

Anbefalte innlegg

Jeg pumper etter at min lille har fått sitt men jeg klarer ikke få noe særlig ut..det ligger på 20 mililiter ved hver pumping og da er begge brystene pumpet...Det er jo for latterlig å skulle fryse ned 20 mililiter.

Jeg prøver å skulle opparbeide meg et lite lager slik at jeg kan få større frihet til å kunne gjøre andre ting uten å måtte ha med meg gutten min hver gang men det ser jo helt umulig ut.Er det bare slik at jeg bare produserer det han trenger og ikke mer?Rart at kroppen min ikke vil lage mer når jeg øker på med pumpin...Noen med gode råd?

Fortsetter under...

Pumper du manuelt? Helsesøster sa til meg at når man ikke har ammet lenger(jeg har ammet i tre uker), og melkeproduksjonen ikke har stabilisert seg, er det så og si bortkastet å håndpumpe. Jeg får heller ikke mye ut da. Men med en elektriks pumpe får man ut mye mer! Så jeg tror rett og slett det kan være for tidlig for deg å forvente at du skal få pumpet mer. Lykke til!

Husk å sett igang utdrivningsrefksen før du pumper!! legg på varmepakninger ( se ammehjelpen.no - nettbutikk der med varmepakningr til den slags bruk...) evt ta et varmt bad el dusj.

stimuler brystvorten ved å rulle og stryke på den med fingrene. tenk på babyen og renende melk.....

Det er mulig å få ut mer selv om baby bare er tre uker -men det er ikke alle som får ut så mye om de bruker elektrisk pumpe heller. Dette varierer veldig. Håndmelking kan være vel så effektivt for mange. Øvelse gjør mester. se ammehjelpen.no amming fra a-å , håndmelking

jeg brukte nesten 4 uker på å få opp melkeproduksjonen til at min lille gutt kunne fullammes. Hadde ingen mulighet til å få ut noe ekstre. Kontaktet ammehjelpen og hun anbefalte ( 3 ulike ammehjelpere) at jeg kuttet ut pumpen og heller la gutten ofte inn til brystet slik at han søg ofte, og at jeg roet meg og slappet av noen dager. Slik blir det også anbefalt å gjøre når en har øke dager...

Det funket for meg iallefall. Men en overfor sa at det muligens var noe for tidlig å forvente litersvis i pumpen. Kanskje noe i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...