Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wæææææ, kan du forklare den litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de skjærer opp magen så får man luft inn i magen, denne får de ikke ut alt av og den holder seg der til du får den ut ved å ... ja, prompe... Dette er også litt vondt fordi det er ikke så lett å prompe når man er nyoperert, og luften setter seg ofte da i skuldrene fordi man ikke klaerer å bevege seg så mye. Derfor er det svært viktig (i tillegg til å forebygge blodpropp) at man kommer seg opp av sengen og går forsiktig så tidlig som mulig. Jeg hadde svært svært svært vondt i skuldrene og var stinn av luft og det var VONDT i magen i tillegg til etterriene. Jeg sier IKKE dette for å skremme deg, men fordi det er HELT vanlig, men INGEN som forbereer deg på det.. Snakk med legen/jordmor om det, og hør om det er noe de evt. kan gjøre for å forebygge dette under inngrepet....

Bare spør om du lurer på noe mer..

Skrevet

Nå kan det jo også selvsagt hende at dette var spesielt ille på meg, men jeg vet flere som sier akkurat det samme. Men som sagt keisersnitt er en fin måte å få barn på det også. Jeg følte ikke at jeg gikk glipp av noe selv om jeg ikke valgte keisersnitter selv. Jeg kom meg også forholdsvis raskt etter fødselen, og trillet ganske så lange turer etter "bare" 10 dager.

Skrevet

Tusen takk for tipset. Vi ble faktisk informert om at "luft kan være et problem", men ikke så konkret som du forteller da, hehe.. Fikk inntrykk at det dreide seg mest om det å fylle opp tarmen igjen, ja i det hele tatt, få systemet i gang igjen..

Måtte du ta spesielle hensyn ang klær? Jeg bruker mye lave joggebukser for tiden, og ser for meg å bruke de. Og så lurte jeg på om det er best med lave el høye truser, og om det går an å bruke sånne hold-inn-truser som skal hjelpe livmor til å trekke seg sammen raskt, eller om det blir helt vondt.. Har masse nye greier å sette meg inn i visst.

:)

Skrevet

Det var "vondt"/ubehagelig å få noe direkte gnagende på såret de første 4 ukene. Jeg ville tro høye truser er best, sånn at de går over "hårkanten". om strikken på joggebuksene er der snittet er kan nok også det være litt vennelig den første tiden, ikke direkte vondt var det men ubehgelig. Agg. hold in truser så brukte ike jeg dette, en lå mase på magen, det er svært fint for å så livmoren til å trekke seg sammen igjen. Dette klarte jeg fra ca. 5-6 dager etter snittet, før det var det på ryggen evt. siden. :-)

Jeg syntes faktisk luft var det største problemet med hele inngrepet, også fordi lurten jo MÅ ut og det var ikke like lett med mye besøk, he he...

Skrevet

Tusen takk for bra svar. Du er en knupp:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...