Gå til innhold

April: Spiser april-barna med skje selv?

Anbefalte innlegg

Lillegutt vil absolutt ikke mates. Da er det hyling og grining og alt er galt. Straks han får skjeen i egen hånd, spiser han og er så fornøyd, atte. Det blir mye søl når han spiser f.eks yoghurt, men han bruker oppsamlersmekke og den tar unna det verste. Når vi spiser middag, holder han skjeen i den ene hånden, men putter maten i munnen med den andre hånden. Det blir mye søl og mat overalt, men lillegutt mener det er akkurat sånn det skal gjøres!

Spiser deres april-barn med skje selv?

Fortsetter under...

ja,her spises det også selv,og må ikke prøve å mate han,da blir han sint ja!! =)

Her får han både skje og gaffel,youghurt gir jeg han,men har får spise det selv også,men da er det meste på gulvet etterpå,han bruker ikke smekke eller slik smekke med oppsamler lengere,bare river det av seg,så da kuttet vi like greit ut for lenge siden med det.

Men er vel slik de lærer av=)

snuppa spiser midda med skje eller gaffel, og spiser som regel selv *snegle* og så putter vi inn en bit i ny og ne, for så lenge hun har noe i hånden går det greit. Yoghurt gir jeg henne. Hun får IKKE lov til å spise den selv enda. Nok gris som det er... :s men brødskiver skal helst spises med tannpirker!!!!! hehe..ja hun er fin på det. Foretrekker kanappèer i en alder av 1 år..hihi.. men kan spise den med gaffel og. Så her serveres det biter.. Var så flink å spise hele skiver en stund, men det var da...

Ja noe deling av matingen blir det - hun har som regel en skje eller en gaffel i handen og gjør så godt hun kan. Men som dere andre sier så blir det søl av det - hun holder skjeen med den venstre handa og spiser med den høyre, men noen ganger er det skjeen som lir brukt. Øvelse gjør mester, så me må nesten bare la henne grise. Så me kommer med noen biter gjennom måltidet og det gjør henne ikke noe, men så er det ganger der me ikke får gitt henne noe.

Morsomt og med slikt engasjement, "dette skal eg klare selv, gå vekk"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...