Gå til innhold

Noen som ammer begge ved to tette?

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lyst til å slutte med morgenpuppen (den eneste som gjenstår) til jenta mi på 14 mnd. Nå venter jeg straks nr to. Kan jeg tandem-amme, eller hva man kaller det? Jeg tenker at den er så verdifull den morgenskvetten jenta mi får, den bygger jo imunforsvar, hun har ikke vært syk ennå. Nå har hun begynt i barnehage, og jeg føler at morsmelken gjør henne sterkere, og nå trenger hun virkelig det. Jeg har ikke problemer med å amme, og aldri hatt det. Er komfortabel og rolig med situasjonen. Så nå lurer jeg veldig, kan dette fortsette etter at nr to er kommet? Vil største barnet ta all næringsmelka om morgenen? Er det mulig å få til å amme minstebarnet først alltid da? Det kan jo være litt problematisk, når babyen feks sover når storesøster våkner. Har noen erfaringer med dette? Tar takknemlig imot gode råd!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6133421-noen-som-ammer-begge-ved-to-tette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tandemammer. Og anbefaler det på det varmeste når du har to tette.

Er litt lengre mellom mine to, og eldstejenta dier nok også noe mer, men det spiller ingen rolle.

Jeg har skrevet litt om hvordan vi gjør/gjorde det her: http://www.dinbaby.com/forum/thread/5968707

Du kan nok forvente at den eldste vi øke puppefrekvensen noe, særlig i starten.

Jeg har alltid ammet bare ett bryst til hvert måltid - også når jeg hadde bare en, så jeg hadde bare lagt opp til at de skulle ha hver sin pupp på morgenen jeg.

Jeg stresset litt i starten - når Storesøster var svært ivrig på puppen - med at det alltid skulle være noe igjen hvis Litja ville ha. Løsningen ble at de fikk en pupp hver etter hvert...

Og det er jo etterspørselen som regulerer produksjonen, så om det er to som skal ha om morgenen, og du legger opp til det - ja, så blir det nok melk til dem.

Jeg ammet forresten ikke alltid den minste først - sørget bare for at det alltid var melk til henne.

Lykke til med forestående fødsel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...