Gå til innhold

gir alle smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare legge til at jeg har fått en del overraskelser etter å ha fått barn. Jeg hadde ikke så mange forestillinger om det på forhånd, men jeg trodde at alle barn likte å bli trillet i vogn, og at alle ville ta smokk hvis man prøvde å få de til det. Hva er det som gjør at en smokk for enkelte barn er uvurderlig, og andre vil overhodet ikke vite av den? Jr. var rasende og skrek som en gal om vi prøvde å trille ham i vogn, mens vesla sovner bare hun ser vogna? Jeg har jo selvfølgelig skjønt at babyer har personlighet og er ulike som alle andre mennesker, men det er litt fasinerende...

Skrevet

Jeg vil gjerne at vesla mi skal ta smokk jeg da,ettersom det reduserer faren for krybbedød betraktelig! Ble nabefalt av HS å bruke smokk om natta.

Skrevet

Vi gir ikke smokk til våre to. Førstemann ville ikke, hehe, vi testet han. Smørte morsmelk på smokken og han fikk den. Da suttet han, men så fort smaken var borte, så var smokken borte også. ;)

Andredame vil heller ikke. Begge to synes det er gøy å tygge på smokken og trives bedre med å bli litt i løpet av dagen hvis de sutrer....

Men har følt press for at mine unger skal bruke smokk. .. Alle forventer jo det. Og mange jeg kjenner kjøper smokk før babyen er kommet til verden. Mulig meg som er dum, men jeg forstår ikke hvorfor en 3 dager gammel baby SKAL ha smokk? Nå er det nok mange som blir sinte... men det tåler jeg. det finnes mange måter å roe ned babyer på.

De av dere som venter en uke eller mer, eller har prøvd andre ting, ja, så skjønner jeg at smokken er siste utvei. :)

Så fikk jeg noe nytt å spørre helsesøster om, at smokk anbefales... :) Ja, lærte noe nytt i dag også.

Skrevet

Jeg føler også et visst smokk-press. He he. Fikk til og med en smokk i gave.. Hmm.. som om det var et selvfølge at vi ville ha det?

Egentlig bryr jeg meg ikke om andre bruker smokk, det får være opp til hver enkelt. Men når andre legger seg opp i hva jeg gjør, ja da blir man litt irritert..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...