Gå til innhold

Hva syntes dere om Lykke Alette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg får en jente har jeg lyst til at hun skal hete Lykke Alette.

Hva syntes dere jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes lykke er helt nydelig, men kanskje litt mye med 2 så spesielle navn?

Skrevet

Lykke er nydelig, Alette ikke så fint. Er forsovet enig med anonym her at det blir litt mye med to så spesielle navn

Skrevet

oi spesielt men fint;) har aldri hørt det før

Skrevet

tror jeg skal legge meg snart jeg. leste lykke amulett :)

synes navnet var fint jeg selv om jeg er noooe treg:)

Skrevet

så har vi jo en supermodell som heter Lykke Mai.

Skrevet

Ikke helt min smak gitt, men husk at det er dere som skal like navnet:)

Skrevet

Lykke = søtt. Lykke Alette = sært!:) Siden du spør:)

Skrevet

Visste ikke at Lykke var navn??

Datteren min har ei i klassen som har Alette som mellomnavn, og jeg har alltid likt det navnet, Det er sjeldent, så jeg hadde nok ikke fått good will for det på hjemmebane..

Får du, er du heldig, og ikke minst den lille. "Lykke" ble litt for mye for meg.. Men det er jo du som ville ha det!! :-)

Liker DERE det, blås i hva andre sier. Når hun er født, kanskje hun ikke kunne hett noe annet??

Skrevet

Syns det var helt nydelig jeg! Liker godt litt spesielle navn som ikke alle nabo-barn heter! Lykke til M "Lykke Alette"

Skrevet

Lykke Alette klinger bra i mine ører =0)

Skrevet

Egentlig liker jeg ikke navnet noe serlig, spessielt ikke Lykke. For meg er det et navn som legger mye press på den som har det. Tenk å gå gjennom en depresjon når du heter Lykke.

Klangen er riktignok bra.

Skrevet

Enig med over her...

Lykke falt ikke i smak hos meg heller.....

Men Alette er et fint navn.. Det går jo også litt lenger tilbake i tid:)

Fint å ta i bruk de igjen også:)

Lykke til....

Skrevet

Datra til ei venninne av meg heter Lykke,syntes det er ett flott navn!!

Alette er ikke helt min smak.

Skrevet

begge navnene er fine, men sammen ble det litt for mye av det gode desverre..

Skrevet

Har ikke sans for noen av navnene...men det går jo på smak og behag. I dag er alle navn akseptert, velg etter hva dere selv liker ; )

Skrevet

Lykke var litt nytt og uvant for meg, men Alette er et nydelig navn, spør du meg (hadde ei i klassen som het det for noen år tilbake...). Synes kombinasjonen klinger fint, jeg.

Det viktigste er ikke hva andre mener, men hva dere selv liker. I dag er det jo så mange som har litt spesielle navn, og omgivelsene blir jo raskt vant til navnet. Det er jo bare i begynnelsen de stusser litt over uvante navn. Tror ikke barna blir noe mobbeoffer på skolen fordi om de har et litt annerledes navn, ettersom det i dag er innslag av eksotiske navn i tillegg til utradisjonelle norske navn blant barna. Tror barna aksepterer dette, jeg.

En venninne fikk en datter for et par år tilbake og vurderte mellom Hermine og Olianne. Som Harry Potter-fan, falt jeg jo straks for Hermine... Foreldrenes valg falt på Olianne. Min mann syntes dette var litt vel spesielt, men jeg tror ikke det tok lang tid før han ble vant til navnet, og i dag tror jeg ikke noen stusser over det...

Stol på deres egen følelse og smak, og velg det navnet dere selv liker...

Skrevet

Jeg likte det ikke. JEg synes det blir rart å kalle ungene for slike ting som Lykke, Sture, Stål, som er vanlige ord i tillegg... Alette er sånn midt på treet..

Men det er jo dere som skal like navnet da, alle andre venner seg jo til det om de ikke liker det med en gang! =)

Skrevet

Trodde faktisk det var spørsmål om et naturprodukt eller noe:)

Men drit i hva andre synes, det er jo dere så skal like navnet.

Skrevet

Synes det var et kjempefint navn! Veldig spesielt:)

Skrevet

vi sitter også å tenker på et mellom navn til sofie,

så sa jeg ,,hva med sofie alette?

min samboer ser på meg så sier " sofie er lett"? "vill du at ungen skal bli mobbet på skolen eller"..

å han har jo rett,, alette høres jo litt ut som "er lett".

men "lykke er lett" er da ikke så verst`?

Skrevet

Alette er et kjempefint navn.Tanteungen min heter nemilg det.og jeg vet om ei jente som faktisk ikke lykke ,men Sikke Alette.det er jo å litt spesiellt da.Har selv ei jente som heter Anja Louise.og jeg venter nå en gutt,så han skal hete Svenn Arild.

Skrevet

Ikke min smak, men smaken er som baken:) Den er delt i to:))

Skrevet

Hei, dattern til venninnen min heter Alette Emilie, og jeg syntes det er kjempe fint navn.. Det var tipp oldemoren til min datter som het Alette, og hun hadde sett det på gravstøtten hennes, ikke så mange som heter det.. Syntes det er veldig fint.. Men Lykke er smak og behag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...