Gå til innhold

hvilket guttenavn er finest?


kajak&Daniel

Anbefalte innlegg

Jeg sliter skikkelig med å finne et guttenavn jeg virkelig liker..

Her er noen navn jeg liker litt:

Isak

Markus

Kristoffer

Jonathan

Lukas

Kasper

Oliver

Sander

Daniel

Tobias

Jonas

Mathias

 

Hvilket navn liker dere best? Forbinder dere noe spesielt med de ulike navnene? Jeg er ikke religiøs, noe noen av disse navnene jo er.. Vet ikke hvor mye jeg skal bry meg om det.. Syns dere betydningen av navnene er viktig?

Dere kan også gjerne komme med andre lignende navn. Kanskje det er noen som klarere hadde skilt seg ut som et jeg liker...:)

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Isak best, men det er vel kanskje for at lillebror heter det ;)

 

Liker også godt Jonathan, Lukas, Oliver og Jonas godt, men forbinner ikke navnene med noe, eller noen for den saks skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Isak, Markus, Lukas, Mathias og Tobias best. Det at noen av navnene er bibelske er bare positivt synes jeg!

 

Ville ikke valgt Kristoffer, Jonathan eller Daniel for det er det så mange rundt om i verden som heter. Ville valgt et norskt navn. Fordi om det er norsk er det ikke nødvendigvis vanskelig å uttale f.eks. på engelsk. Jeg synes det er fint at navnet viser hvor du har røttene dine. (Så gjerne indisk eller afrikansk navn hvis det er der slekta opprinnelig kommer fra...)

 

Sander er definitivt oppbrukt! Jonas er også litt kjipt. Oliver og Kasper liker jeg ikke kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis navnet skal vise hvor han har røttene, så vet jeg ikke helt hva jeg skal velge. Jeg er jo norsk, mens faren er nigeriansk. Så han har lyst på et internasjonalt navn. Tror ikke det blir aktuelt med noe nigeriansk navn iallfall.. Faren har Nnamdi som nigeriansk navn, men bruker kun sitt engelske navn til vanlig. Regner med at han får norsk og nigeriansk etternavn da. Hmm.. vanskelig med navn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg liker Isak å Oliver=)

 

Jeg tror jeg bærer på en liten gutt... Å har også tenkt litt på isak=)

 

Lykket til=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISAK og JONAS er nyyyydelige navn!:)

 

Kjenner en kjempenusselig gutt som heter Jonas... Isak er bare rett og slett et kjempefint navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg rangerer..

 

Jonas

Sander

Jonathan

Kristoffer

Markus

Daniel

Mathias

Kasper

Oliver

Tobias

Isak

Lukas

 

andre forslag:

Benjamin

Jakob

Samuel

Oskar

Emil

Elias

Adrian

William

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for synspunkter... Vet ikke hvor mye klokere jeg har blitt, men fint å høre hva andre syns..:)

Får fortsette å tenke på saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine navn du har funnet. Du har mange bibelske navn på lista di. Jeg mener ikke at man må være kristen for å bruke bibelske navn, og mange av de bibelske navnene har jo fine betydninger.

 

Jeg liker særlig Isak, Lukas og Kasper.

 

Hva med Matteus? Litt mer spennende enn Mathias.

 

Caspar eller Caspian kan jo være alternativer til Kasper.

 

Andre forslag kan være Johannes, Theodor, Sindre, Sondre, Ludvik, Linus, Magnus og Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...